OT: Anekdoter ur verkliga livet
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
OT: Anekdoter ur verkliga livet
Daniel P. nämnde att han gillar anekdoter så jag börjar med denna:
För 20 år sen bestämde jag mig för att dra ner till Kuwait för att inhandla ett styck begagnad lyxbil Alla visste ju att di där rika Araberna köper ju nya Rollsar så fort de får soppatorsk så dom ger ju nästan bort dom.
Sagt och gjort så startade jag min resa efter att ha löst visumkrångel och dylikt, man måste vara inbjuden av ett företag då turism inte existerade.
SAS Hotels chef bjöd skriftligen in mig ( Steinar Bergvoll, fra Norge ) som affärskontakt.
Nåväl, den första humorn ( det kan komma fler från denna resa ) infann sig när jag blev väckt av flygvärdinnan på LuftHansaplanet straxt innan inflygningen till Koweit City. Hon räcker käckt min nyvakna lekamen en tallrik rykande varma pannkakor, mums tänker jag
En millisekund innan jag frågar efter kniv och gaffel till pannkakorna inser jag att det faktiskt är ångande varma handdukar av finaste arabisk bomull avsett för oss i BuissnessClass att fräsha upp oss med. Tur att man inte började gnaga på en tvåldoftande frottehandduk tänkte jag, men värre vore det väl om jag hade tvättat av mig i ansiktet med en nystekt pannkaka
Leffe
För 20 år sen bestämde jag mig för att dra ner till Kuwait för att inhandla ett styck begagnad lyxbil Alla visste ju att di där rika Araberna köper ju nya Rollsar så fort de får soppatorsk så dom ger ju nästan bort dom.
Sagt och gjort så startade jag min resa efter att ha löst visumkrångel och dylikt, man måste vara inbjuden av ett företag då turism inte existerade.
SAS Hotels chef bjöd skriftligen in mig ( Steinar Bergvoll, fra Norge ) som affärskontakt.
Nåväl, den första humorn ( det kan komma fler från denna resa ) infann sig när jag blev väckt av flygvärdinnan på LuftHansaplanet straxt innan inflygningen till Koweit City. Hon räcker käckt min nyvakna lekamen en tallrik rykande varma pannkakor, mums tänker jag
En millisekund innan jag frågar efter kniv och gaffel till pannkakorna inser jag att det faktiskt är ångande varma handdukar av finaste arabisk bomull avsett för oss i BuissnessClass att fräsha upp oss med. Tur att man inte började gnaga på en tvåldoftande frottehandduk tänkte jag, men värre vore det väl om jag hade tvättat av mig i ansiktet med en nystekt pannkaka
Leffe
Sv: Anekdoter ur verkliga livet
Smakar kofta om den här historian, tycker jag...
Nötcreme i bästa fall
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Väntar med spänning på fortsättningen.
Hat / Lasse
Hat / Lasse
Leffe, och härmed avslöjar jag vad som fick mig att få loss tummarna och regga mig på SmCS.se, när kommer resten???
- salberto
- Hederssmålänning
Väntar också med spänning...
//salberto
//salberto
Å fem fingrar på pianot.
Detta hände idag:
Jag står vid kapen och är i färd med att kapa upp en planka, virket slår upp med min hand ovanpå med riktning mot klingan
Klingan, med mål att kapa av fyra av vänsterhandens fingrar ( alla utom tummen ), hugger tag i min vigselring och slungar ut handen från sågen. Djävulskt ont gjorde det men klingan lyckades bara rispa ringfingret lite och allt satt kvar obrutet. Ringen var nästan av och klart oval i formen men jösses vilken tur jag hade
Liket lever
Karma å flyt, flyt och karma.
Leffe
Detta hände idag:
Jag står vid kapen och är i färd med att kapa upp en planka, virket slår upp med min hand ovanpå med riktning mot klingan
Klingan, med mål att kapa av fyra av vänsterhandens fingrar ( alla utom tummen ), hugger tag i min vigselring och slungar ut handen från sågen. Djävulskt ont gjorde det men klingan lyckades bara rispa ringfingret lite och allt satt kvar obrutet. Ringen var nästan av och klart oval i formen men jösses vilken tur jag hade
Liket lever
Karma å flyt, flyt och karma.
Leffe
- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
- Wagnerian
- Hederssmålänning
Tack och lov!!
Usch jag ser hela den otäcka händelsen framför mig - scary...
Du ser vad välgärningar betalar igen sig iaf!
Skönt att det gick bra!!
Wagnermannen
Usch jag ser hela den otäcka händelsen framför mig - scary...
Du ser vad välgärningar betalar igen sig iaf!
Skönt att det gick bra!!
Wagnermannen
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
-
- Ambassadör för SmCS i NO
Godt at det gikk så bra, det kunne jo ha blitt riktig stygt.
Puh *torkar svetten ur pannan*
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Fantamig...det var på håret, Leif! Skönt att det gick bra!
- salberto
- Hederssmålänning
UUhhh... Låter riktigt otäckt!
Skönt att allting slutade gott
//salberto
Skönt att allting slutade gott
//salberto
- Janne Gbg
- Hederssmålänning
Otäckt, skönt att det gick bra. Karma.
Janne
Janne
"Jag tycker om att sjunga och jag tycker om whisky. De flesta hör nog mig hellre dricka whisky" George Burns
- lars@08bolmers.se
- Blivande hederssmålänning
Tack och lov att det hela slutade lyckligt Leffe. Bara tanken på hur illa det kunde gått får mig alldeles yr och knäsvag.
/Lars
/Lars