Reservherf 23/8

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Reservherf 23/8

Post by Härelind »

Fy broder Bukis!! Tråkigt att höra, hoppas du tillfrisknar raskt :kram-lycklig: !!

Själv ramlade jag ner från en byggnadsställning under gårdagen och har foten i paket :banghead: :meh: Mao är bilkörning inget jag får ägna mig åt under de närmsta veckorna! Men problem är till för att lösas så jag hoppas innerligt att jag kan delta på herfen!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Sv: Reservherf 23/8

Post by Micke G »

Tråkigt att höra Bukis hoppas du kommer på bättrings vägen asap.

Jag kommer gärna till Hok ( skall bara hitta dit oxå :vissla-oskyldigt: ) brukar inte köra åt det hållet så ofta. Jag tror även att jag kör eftersom jag måste köra David ( min son) på hockeyträning även dagen efter. Som det ser ut nu skall det inte vara ngt problem att komma.

Finns det ngn som skulle tänka sig att sälja ett par Mayorga Mad. vid detta tillfälle månne?

Micke G
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Reservherf 23/8

Post by Bukfaçon »

Va' bra Kent att tar detta! Tack! :buga:

Jag ber att få återkomma senare i veckan som kommer om jag kan deltaga eller ej. Vissa dagar är bättre än andra under ett giktskov....

Jag hade lovat Janne GBG och Micke G sängplats; kanske kan de (om de behöver) slagga hos Kent? (Micke är ju i o.f.s. mycket närmare hem nu.)

Leffe ville bjuda på en lite apetizer, ni kan väl prata ihop er om det Leffe & Kent?

Återigen; tack för edra sympatier bröder! Beklagar Häris ditt "fall", men kunde ändå inte låta bli att haja till när du skrev att det var foten som skadats... Olycks- & cigarrbröder?! :o

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Reservherf 23/8

Post by kent »

Klart man ställer upp så mycket man bara kan för sina bröder :smoking:
Om Janne GBG och Micke G inte har ont av att sova tillsammans i en dubbelsäng så finns de plats för dom hos mig, NO PROBLEMO

De kommer att bli kanon snyggt detta, bara hoppas att de skall bli bra väder,

Hoppas bara att de löser sig med chafförer för alla nu oxå.
skall bli otroligt trevligt att träffa er för en underbart trevlig o fin dag med både goda cigarrer, dricka o någe mumsigt att äta på.

Men vilken tid skall vi dra igång på lördag då??

Håller tummarna för att du skall klara av en liten Herf på lördag Bukis :tummenupp:
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Reservherf 23/8

Post by Härelind »

Bukfaçon wrote:

Å Beklagar Häris ditt "fall", men kunde ändå inte låta bli att haja till när du skrev att det var foten som skadats... Olycks- & cigarrbröder?! :o

B
Absolut :kram-lycklig:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Reservherf 23/8

Post by Ouch »

kent wrote:Klart man ställer upp så mycket man bara kan för sina bröder :smoking:
Om Janne GBG och Micke G inte har ont av att sova tillsammans i en dubbelsäng så finns de plats för dom hos mig, NO PROBLEMO

De kommer att bli kanon snyggt detta, bara hoppas att de skall bli bra väder,

Hoppas bara att de löser sig med chafförer för alla nu oxå.
skall bli otroligt trevligt att träffa er för en underbart trevlig o fin dag med både goda cigarrer, dricka o någe mumsigt att äta på.

Men vilken tid skall vi dra igång på lördag då??

Håller tummarna för att du skall klara av en liten Herf på lördag Bukis :tummenupp:
Förslagsvis kör vi igång under senare delen av eftermiddagen (som infaller lite olika för oss alla kom jag på, hehe). :tummenupp: Alla har vaknat, leffe har hunnit ner till mig, klätt om till herfkostym och vi har alla hämtat oss från fredagens brain damage... :galen:
User avatar
Janne Gbg
Hederssmålänning
Posts: 238
Joined: Mon 21 Apr 2008, 19:48
Location: Göteborg, mammas morfar kom från Eksjö

Sv: Reservherf 23/8

Post by Janne Gbg »

Om Janne GBG och Micke G inte har ont av att sova tillsammans i en dubbelsäng så finns de plats för dom hos mig, NO PROBLEMO
Ja tack, övernattar gärna.
Finns det ngn som skulle tänka sig att sälja ett par Mayorga Mad
Jag har robusto maduro.

Janne
"Jag tycker om att sjunga och jag tycker om whisky. De flesta hör nog mig hellre dricka whisky" George Burns
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Sv: Reservherf 23/8

Post by Micke G »

Du är en klippa Janne, hoppas du kan tänka dig att avvara några.

Som sagt tidigare som det ser ut nu måste jag köra eftersom jag har körningar kommande morgon, men tack för erbjudandet Kent. Vilken tid ungefär börjar ni, har träning på is fram till 14.00. och framförallt gärna en enklare förklaring hur man tar sig till dig, till Hok skall jag hitta men sen.

Är det något man skall ta med sig?

Micke G
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Reservherf 23/8

Post by leffe »

Vad ska vi äta? Jag hade ursprungligen tänkt komponera en liten kräftsurpris med öl och snaps på stående fot i Bukis kök då det verkade vara ett visst sug :tummenupp: efter kräftor. Det kan jag fortfarande sy ihop om så önskas :smoking:

Detta blir då en förrätt/ aptitretare som ju knappast behövs om vi kör på det ursprungliga kräftskivetemat.

Leffe
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Reservherf 23/8

Post by kent »

God morgon på er alla.

Leffe! de låter väl helt kanon med kräftor, men jag vet ju ej vad ni andra tycker om detta.
Hade väl tänkt o ha något annat fram på kvällen som mättar lite mer än kräftor, antingen lite varma mackor eller lite taco.Eller om man bara skall ha massa olika snacks frammer typ chips, nötter och lite annat mumma.
Bestäm ni så löser jag de.
vad de gäller dryck, ta gärna med vad ni själva dricker, har ej någon stark dryck hemma, då jag bara nyttja öl :galen:

Annars kan man ju skriva vad man önskar sig under kvällen, så får vi se vad de bli av detta.

BRÖDER!!! GLÖM INTE ERA CIGARRER :tummenupp:
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Reservherf 23/8

Post by kent »

Är det denna lista som fortfarande gäller ??
Leffe, Joppe, Ouch, Kent, BOTL, Micke G, JanneGBG, Härelind och Bukfaçon
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Reservherf 23/8

Post by Bukfaçon »

kent wrote:Är det denna lista som fortfarande gäller ??
Leffe, Joppe, Ouch, Kent, BOTL, Micke G, JanneGBG, Härelind och Bukfaçon
Jag tvingas lämna återbud... :(

Barnens mor meddelade just att hon inte kan ta emot dem (barnen) denna helg, och barnvakt kan jag inte ordna till helgen. :x

Å andra sidan blir jag barnfri lagom till helgen därpå, till SSH! :) Och då kanske mina fötter är normala igen.

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Reservherf 23/8

Post by kent »

De var ju tråkigt att höra Bukis. Hade sett framemot att träffa dig på lördag.
Får ta en rök afton lite längre fram så du oxå kan vara med o njuta i trevligt sällskap :tummenupp:
Hoppas att du piggnar till snart så du klara av nästa helg iallafall.
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Tenorfürsten
Tidigare känd under namnet BOTL
Posts: 104
Joined: Thu 08 May 2008, 21:40
Location: Gränna

Sv: Reservherf 23/8

Post by Tenorfürsten »

Hej allihopa! Nu fattar jag inget alls! Jag har bevakning men har inte fått veta flaska om alla de inlägg som bombat denna tråd den senaste veckan! :forbannad: Men här kommer mina synpunkter och hejarop:

Broder Bukis - jag lider med dig! Verkligen! Hoppas läkaren har några bra knep för att tackla din gikt! :krama-trost:

Broder Leffes - vilket fantastiskt initiativ! En fantastisk kulinarisk överraskning - spännande! :tummenupp:

Broder Kent - vilken klippa du är! Att erbjuda skjuts trots att du gärna skulle sänka ett stop eller fem men frågan är om jag, Härelindarn & Co. kan emottaga sådan gest när du även står som värd denna glädjens och gemenskapens dag!? Gällande broder Härelind är saken klar. Han är att betrakta som invalidiserad för en period vilken övervarar nu omtalade aktivitet. Följaktligen blir det min plikt att köra även om jag som ni andra har sett fram emot lite spiritus. Jag är dock på broder Kents linje och det är att jag självklart ställer upp på mina bröder! :nickar:

Menyfrågan - jag sällar mig till er andra i att garre och gott sällskap är överst på önskelistan samtidigt som jag verkligen ger hedersknyffeln Leffe minak komplimanger för sitt initiativ!

Efterlysning:
när jag ändå har er uppmärksamhet - det är inte så att någon av er sitter på en överflödig resehumidor av typen okrossbar plastlåda á lá US? (något i stil med Image (http://www.cheaphumidors.com/Merchant2/ ... ct_Count=2) Är i sådant fall intresserad av att köpa den!


Vänligen Ricard aka BOTL
Med vänlig hälsning, Tenorfürsten :hattpuff:
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Reservherf 23/8

Post by leffe »

Då fixar jag kräftförrätten ( inget mättande ) :puff:

Jag antar att jag kommer ner till Skillingaryd vid 13-tiden ca.

Vi ses på Lördag bröder :woohoo:

Leffe
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Reservherf 23/8

Post by Daniel P »

BOTL wrote:Hej allihopa! Nu fattar jag inget alls! Jag har bevakning men har inte fått veta flaska om alla de inlägg som bombat denna tråd den senaste veckan! :forbannad:
Jag hörsammar din klagan, men måste tyvärr meddela att det funkar alldeles utmärkt med bevakning av tråden när jag gör det. :tveksam:
Blir väl standardsvar 1A enligt admin-regelboken: "Har du testat att starta om?" :vissla-oskyldigt: :mrgreen:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Joppe
Hedersmedlem
Posts: 73
Joined: Sat 12 Apr 2008, 21:33
Location: Norrköping
Contact:

Sv: Reservherf 23/8

Post by Joppe »

:skoldpadda: :skoldpadda: :skoldpadda:

Ok, nu vaknar jag till... Här hare hänt grejjer. Hur ser planen ut? Inte i gränna utan...? Tider, vad ha med? M.a.o. herguide for dummies :tokig: efterlyses

/Joppe
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Reservherf 23/8

Post by Ouch »

Leffe, du är jättevälkommen! :kram-lycklig: Vill du ha kaffe eller öl när du kommer? :)

Daniel, det har aldrig fungerat med trådbevakning för mig heller...du får nog bläddra nedåt i svarsalternativen...t ex "Har du en Mac?" :lmao:

Joppe, Hok är stället och det ligger en dryg mil nordost om min boning. :)
User avatar
Tenorfürsten
Tidigare känd under namnet BOTL
Posts: 104
Joined: Thu 08 May 2008, 21:40
Location: Gränna

Sv: Reservherf 23/8

Post by Tenorfürsten »

Ouch wrote:Leffe, du är jättevälkommen! :kram-lycklig: Vill du ha kaffe eller öl när du kommer? :)

Daniel, det har aldrig fungerat med trådbevakning för mig heller...du får nog bläddra nedåt i svarsalternativen...t ex "Har du en Mac?" :lmao:

Joppe, Hok är stället och det ligger en dryg mil nordost om min boning. :)


:did-i-say-that: Absolut! Mac & Firefox 4-ever! Ser fram emot lördagen och Ouch, jag ser fram emot att höra dig berätta om dina rökverk. Förra gången visade du prov p å stor kunskap och genorositet! :buga:


KENT!

Har du spikat en tid? Blir det runt 16 eller vad tror du? :smoking:
Med vänlig hälsning, Tenorfürsten :hattpuff:
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Reservherf 23/8

Post by leffe »

BOTL: Jo, me fix!

BOTL: Varför starta så sent, jag tänkte servera förrätten 15.00, då måste ni ju komma till Skillingaryd för kräftan :did-i-say-that:

Leffe
Post Reply