SH@L#1 den 16 april 2009
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
- salberto
- Hederssmålänning
Sv: SH@L#1 den 16 april 2009
Tackar för en fantastisk minisemester i de småländska skogarna. DanielP, Markus, Bukis, Kjells fantastiska gästfrihet, Leffe, Kent som körde "Småland runt" halva natten med en busslast alkohol- och nikotinstinna cigarrökare.
En utomordentligt trevlig och välarrangerad herf av alla inblandade.
Efter två dagar med 10 garrar/dag är halsen närmast sårig, smaklökarna tog rätt tidigt semester på fredagen och suget efter en cigarr är nu obefintligt.
Det blir vila från rökverk ett par dagar och sen en H. Upmann Super Coronas, eller hur, OUCH?
//salberto
En utomordentligt trevlig och välarrangerad herf av alla inblandade.
Efter två dagar med 10 garrar/dag är halsen närmast sårig, smaklökarna tog rätt tidigt semester på fredagen och suget efter en cigarr är nu obefintligt.
Det blir vila från rökverk ett par dagar och sen en H. Upmann Super Coronas, eller hur, OUCH?
//salberto
Jag är liiite trött idag, men jag sitter faktiskt och röker en Punch Coronas just nu. Det trodde jag aldrig att jag skulle. Super Coronan får nog vänta tills tungan har läkt...
Sv: SH@L#1 Fototråd
Ähum, det var här jag tänkte att de som tog foton under kvällen kunde lägga upp bilderna.
Mitt batteri tog ju slut så mitt bidrag blev lite rumphugget...
Mitt batteri tog ju slut så mitt bidrag blev lite rumphugget...
- Janne Gbg
- Hederssmålänning
Jodå Kjell,det var uppenbart. Har haft lite teknikproblem.
Här är mina bilder från kvällen:
Här är mina bilder från kvällen:
Last edited by Janne Gbg on Sun 19 Apr 2009, 10:23, edited 1 time in total.
"Jag tycker om att sjunga och jag tycker om whisky. De flesta hör nog mig hellre dricka whisky" George Burns
- Janne Gbg
- Hederssmålänning
Eftersom jag bara får in 3 bilagor per inlägg kommer det övriga bilderna nedan.
"Jag tycker om att sjunga och jag tycker om whisky. De flesta hör nog mig hellre dricka whisky" George Burns
- Janne Gbg
- Hederssmålänning
Ytterligare några bilder
- Janne Gbg
- Hederssmålänning
Sista laddningen bilder.
Kalasbra! Tack Lasse och Janne, nu blev det mer komplett!
Har inte orkat komma upp ur soffan förrns nu så TACK alla arrangörer, alla herfare, Kjell med familj, Sal, Kent, Bukis, Daniellar, å SmCS för allt
Bästa i år och kanske någonsin faktiskt
Leffe
Bästa i år och kanske någonsin faktiskt
Leffe
- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
Perfekt Leffe, då var du rätt man att erhålla värdigheten! Jag tror jag gör mig till tolk för oss alla när jag skriver att dina ord värmer!leffe wrote:Bästa i år och kanske någonsin faktiskt
B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Kul att höra om en lyckad herf, definitivt en herf som vi som inte var med missade
Nästa gång ska jag se till att boka in mig i god tid.
Nästa gång ska jag se till att boka in mig i god tid.
Här är lagfotot igen kopierat från annan tråd:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
-
- Blivande hederssmålänning
- Location: Hell In Shoe - Liten håla i Värsta Götaland, Smålands ambassadör i Väst
Fan det såg riktigt trevligt ut! Puffa inomhus, lyx!
Ellge, fattas bara en papegoja på din axel så hade du sett ut som en sjörövare precis.
Men jag antar att det är med papegojor som med kanariefåglar i kolgruvor, den var redan död av röken!
Ellge, fattas bara en papegoja på din axel så hade du sett ut som en sjörövare precis.
Men jag antar att det är med papegojor som med kanariefåglar i kolgruvor, den var redan död av röken!
- Magnus (Gävle)
- Hederssmålänning
Utomordentligt stort tack till alla arrangörer, till alla trevliga botl:s och naturligtvis ett enormt tack till Kent som med säker hand styrde Jönköpings-expressen den "lilla" omvägen via Hamneda
Resan hem, 60 mil ensam med tvååring i bilen, gick över förväntan! Ett rejält batteri vindruvor, russin, morötter, pussel, tidningar och barbapapaböcker gjorde att han var nöjd och glad nästan hela tiden. Hen tog dessutom en lutare mellan Jönköping och Nyköping, så då var det bara att trampa på
Målgång i Gävle i går kväll, och nu är det jobba som gäller igen.
Än en gång ett stort tack för en föredömligt arrangerad herf! Eftersom barpersonalen håller på Brynäs är det högst sannolikt att de är snälla nog att låta oss herfa där igen
Resan hem, 60 mil ensam med tvååring i bilen, gick över förväntan! Ett rejält batteri vindruvor, russin, morötter, pussel, tidningar och barbapapaböcker gjorde att han var nöjd och glad nästan hela tiden. Hen tog dessutom en lutare mellan Jönköping och Nyköping, så då var det bara att trampa på
Målgång i Gävle i går kväll, och nu är det jobba som gäller igen.
Än en gång ett stort tack för en föredömligt arrangerad herf! Eftersom barpersonalen håller på Brynäs är det högst sannolikt att de är snälla nog att låta oss herfa där igen
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
- Wagnerian
- Hederssmålänning
Väl återkommen till datorn efter ett par hektiska dagar (resa-herf-hemresa-svensexa-barndop i gudfadersroll-grekiskt påskfirande med 20-tal gäster på söndagen) vill jag som första åtgärd säga:
STORT TACK!! till alla trevliga BOTL i SmSC och i förskingringen för en fantalastiskt trevlig middag&HERF där man kände sig hela kvällen igenom - som alltid går tiden alldeles för fort när man har trevligt
Tack även till "Bukis" (och Bukmamma&Bukpappa ) som i sin obegränsade generositet upplät logi i världsklass, trevlig puffstund med underhållande anekdoter samt inblick i en spännande företagarhistoria (H-kvarna) och mycket, mycket mer...
Tack till Salberto och MK för att ni hjälper till att kontinuerligt "kvalitetsförbättra" min humidor, med allsköns trevligheter
Tack Sal, MK, Ellge och Ouch för nya spännande provpinnar -
Än en gång tack till Daniel mfl som så förtjänstfullt organiserat denna tillställning som avlöpte som en "smekning" - ni gjorde det för bra för att inte göra om det
Skicka ett tack till Slavko, som lät oss husera i hans lokaliteter
Tack till alla som inte kännt sig träffade av något tack härovan
Wagnermannen
...som nu påbörjat återhämtning ...
STORT TACK!! till alla trevliga BOTL i SmSC och i förskingringen för en fantalastiskt trevlig middag&HERF där man kände sig hela kvällen igenom - som alltid går tiden alldeles för fort när man har trevligt
Tack även till "Bukis" (och Bukmamma&Bukpappa ) som i sin obegränsade generositet upplät logi i världsklass, trevlig puffstund med underhållande anekdoter samt inblick i en spännande företagarhistoria (H-kvarna) och mycket, mycket mer...
Tack till Salberto och MK för att ni hjälper till att kontinuerligt "kvalitetsförbättra" min humidor, med allsköns trevligheter
Tack Sal, MK, Ellge och Ouch för nya spännande provpinnar -
Än en gång tack till Daniel mfl som så förtjänstfullt organiserat denna tillställning som avlöpte som en "smekning" - ni gjorde det för bra för att inte göra om det
Skicka ett tack till Slavko, som lät oss husera i hans lokaliteter
Tack till alla som inte kännt sig träffade av något tack härovan
Wagnermannen
...som nu påbörjat återhämtning ...
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
- Wagnerian
- Hederssmålänning
Trevliga bilder Min kamera vägrade fungera efter det att jag tagit lite foton i bildsköna Gränna. Först på Lördagen kom den igång igen, som tur var lagom till det barndopet vi gästade. Kameran måtte ha chockerats över Grännas pitoreska fotogenialitet... Så tyvärr kan jag inte bidra med herf-bilder
Wagnermannen
Wagnermannen
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
Detta såg riktigt inbjudande och trevligt ut! Är detta ett evenemang som skall tillämpas årligen?
Vi hoppas naturligtvis få återkomma - så håll ögonen öppna nästa vår
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Bättre sent än aldrig... Ha ha vilken kväll! Trevligt när så många puffare samlas på ett så trevligt ställe
Tack till alla som gjorde kvällen till vad den blev. Rökigt värre
Jag vill framföra ett tack till Wagner och Wagnerkusin för lift och trevligt resesällskap men också Kent och Härelind för dito.
Kent stort tack för de fina trycksakerna.
Tack Ouch för alla cigarrer och för alla cigarrer men även för alla cigarrer och Daniel P för att detta kom till stånd.
Givetvis trevligt att träffa nytt folk som jag hoppas få träffa snart igen.
Bukis, utmärkt struktur under middagen, vilket gjorde det till mer än bara en måltid och efter den 27:e ska vi ta långa lugna luncher med god rökning.
/Våge
Tack till alla som gjorde kvällen till vad den blev. Rökigt värre
Jag vill framföra ett tack till Wagner och Wagnerkusin för lift och trevligt resesällskap men också Kent och Härelind för dito.
Kent stort tack för de fina trycksakerna.
Tack Ouch för alla cigarrer och för alla cigarrer men även för alla cigarrer och Daniel P för att detta kom till stånd.
Givetvis trevligt att träffa nytt folk som jag hoppas få träffa snart igen.
Bukis, utmärkt struktur under middagen, vilket gjorde det till mer än bara en måltid och efter den 27:e ska vi ta långa lugna luncher med god rökning.
/Våge
You're probably wondering why I'm here, and so am I.