Grattis Anders F till nyfödd idag
Jag som inte tänk puffa någon cigarr idag, men nu blir det DEFINITIVT av!
Hoppas du också fått tillfälle att smyga ut en vända med en cigarr
Vilken cigarr jag puffar? Cigarr nummer två av polarcigar's månadscigarr för denna månad (börjar bli akut att puffa klart dem då det är den 27:e idag).
Kommentarer kommer så snart jag har puffat klart på den...
Edit: Här är kommentarerna runt cigarren:
Här är vad jag på 08Bolmers wrote:Dags för den lilla cigarren (ca 105x11mm, mätte lite snabbt).
En ganska slätt och fint täckblad utan färgavvikelser.
Snoppar, tänder (gick lätt på en så pass tunn cigarr) och puffar lite första puffen på den...
Vilket lätt drag!
Smakar kubanskt, men väldigt fruktigt.
Skummar polarcigar.se och direkt in på Hoyo de Monterrey - för visst är sötman något som känns Hoyo ändå... Snurrar runt lite och läser måtten och konstaterar att HdM Hoyo du Maire är i närheten på måttten, och nickar igenkännande mina egna kommentarer och betyg *skratt*
Måtten verkar inte riktigt stämma, men det är nog inget att hänga upp sig på.
Förvånad själv över hur praktiskt och gott jag finner formatet. Välkonstruerad, och brandegenskaperna på en sådan här smal cigarr är nog inga problem att få till antar jag.
Gott!
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!”
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!”
/Magnus (Gävle)
--------------------------------------------------------- Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson