Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010
Hej Lasse, jo det har kommit, man tackar...lite sen med att hämta posten idag bara... Just nu går alla bilderna genom ett macro i PhotoShop för webpublicering! Återkommer med ett urval! 

Gott. Var änna lite orolig, då post försvunnit förr. Och gott att nån som kan gör jobbet.
hatbra / Lasse
hatbra / Lasse

OK, här kommer lite bilder från fotografen Ellge (Lasse). Du var flitig med kameran, kompis...jag var väl nog för impregnerad för att märka det! 
Dock, som brukligt är; fotografen själv är helt frånvarande från bilderna...
Fanken, vad jag blir sugen på en repris!
Före själva slaget, utan folk Med folk på plats, och nej...uteplatsen lutar INTE! Det är ellge som lutar!
MK och Ouch
Mojito-kursen i full blom
Wagnermannen i fullt "enjoying mode"
Elfort och Tony!
Martin, Wagner och Wagnerkusin!
Ouch mäter upp den största cigarren han rökt!
Schulz!!! Mehr Schulz, bitte!
En bild av sann njutning! Erik gillar den här cigarren!
Kents far-away-look!
Salberto och Mk, brothers in arms!
Fan vet hur den här bilden smyger sig in igen, men jag kan inte få väck den...alltså...bild i repris! 

Dock, som brukligt är; fotografen själv är helt frånvarande från bilderna...
Fanken, vad jag blir sugen på en repris!

Före själva slaget, utan folk Med folk på plats, och nej...uteplatsen lutar INTE! Det är ellge som lutar!

- Attachments
-
- IMG_1144.jpg (109.66 KiB) Viewed 12246 times
- Magnus (Gävle)
- Hederssmålänning
Det känns talande på något vis. Wagners förmanande finger höjs mot oss alla. Inte en utan två gånger 

/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
-
- Blivande hederssmålänning
Fasen så trevligt det ser ut. Har funderat på en sådant där glashus ett tag och man blev ju inte mindre sugen av dessa bilder.
- Wagnerian
- Hederssmålänning
Kanonbilder Ellge o bra jobbat Kjell (den där databuggen har jag inget ansvar för
) Stämmer in i att det är något man redan saknar...
Förresten de där "Partagas 4 med fint inrullat gult munstycke" finns inte på "cubancigarwebsite" - kanske borde MK göra admin för sidan uppmärksam på detta o kanske skicka nån bild
Wagnermannen

Ouch wrote:Fanken, vad jag blir sugen på en repris!

Menandes: Du skall icke hava andra cigarrer än Havannacigarrer....Magnus (Gävle) wrote:Det känns talande på något vis. Wagners förmanande finger höjs mot oss alla. Inte en utan två gånger

Förresten de där "Partagas 4 med fint inrullat gult munstycke" finns inte på "cubancigarwebsite" - kanske borde MK göra admin för sidan uppmärksam på detta o kanske skicka nån bild

Wagnermannen

Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
Trevliga bilder och snygga motiv!!!
Hellre en cigarr i munnen än tio i humidoren.
- salberto
- Hederssmålänning
Misstänkerr att MK har/haft drösar av garrar som inte finns där. Däremot finns den med bild i MRN:s encyklopedi, men den står inte under "Partagas", utan under tip(s) har jag för mig.Wagnerian wrote: Förresten de där "Partagas 4 med fint inrullat gult munstycke" finns inte på "cubancigarwebsite" - kanske borde MK göra admin för sidan uppmärksam på detta o kanske skicka nån bild![]()
Wagnermannen
//salberto
- salberto
- Hederssmålänning
Kollade upp lite och cigarren står under "Plastic tip" sid 348 i MRN:s encyklopedi. Den vi rökte var en Partagas Tip No.4. Egentligen smakar den nog som en vanlig maskingjord Partagas från 60-70-tal, men plastmunstycket gjorde att den fick en helt annorlunda karaktär. Det var knappt att man fick cigarrkänsla
Mycket intressant och säregen upplevelse.
//salberto

//salberto
- Wagnerian
- Hederssmålänning
Misstänkte det åxå, men vad jag gillar med den siten är att den är "levande" och därmed kontinuerligt uppdaterbar...dessutom lättilgängligsalberto wrote:Misstänkerr att MK har/haft drösar av garrar som inte finns där. Däremot finns den med bild i MRN:s encyklopedi, men den står inte under "Partagas", utan under tip(s) har jag för mig.Wagnerian wrote: Förresten de där "Partagas 4 med fint inrullat gult munstycke" finns inte på "cubancigarwebsite" - kanske borde MK göra admin för sidan uppmärksam på detta o kanske skicka nån bild![]()
Wagnermannen
//salberto

Wagnermannen

Cigarrökare i alla länder, förröken eder...