1 vilka skillnader finns där mellan Partagas 898 Varnished och Unvarn.?
2 hur är Bolivar coronas smakmässigt?
3 likaså undrar jag hur Bol Gigantes står sig, då dessa tycks få rätt bra betyg i olika rescensioner?

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
Det finns en del partagascigarrer i detta underbara storleksspektra. De är alla olika cigarrer, med skillnader i smak. En Partagas de Partagas No.1 liknar inte ens smakmässigt en Selection Privada eller en Lonsdales, eller en 898 osv. De skiljer sig i blend och ofta i storlek. De kan också skilja sig i förpackning, som kan ge lite olika förutsättningar i lagring.JesperG wrote:Står i valet och kvalet vad gäller inköp. Skulle behöva svar på några frågor som kan vägleda mig;
1 vilka skillnader finns där mellan Partagas 898 Varnished och Unvarn.?
2 hur är Bolivar coronas smakmässigt?
3 likaså undrar jag hur Bol Gigantes står sig, då dessa tycks få rätt bra betyg i olika rescensioner?
![]()
![]()
Tack för ett härligt och fullödigt svar här Johan. Satt med fingret på avtryckaren för en "billig" låda 898 med boxkod ERO NOV 08 men kanske ska flytta fingrarna till handbromsen i stället?898 VAR är en underbar cigarr då den funkar. 2008.orna har inte fungerat för mig. Har rökt ur fyra olika boxar och kvaliteten har varit bedrövlig i samtliga fall. Cigarrer från 2006 och 2007 har varit suveräna.