Käre br:. Martin!Martin Nilsson wrote:L.S., Bästa Bröder,
För mig låter det lite lätt märkligt att man vill ägna sig åt en så pass hedervärd och hyvens sysselsättning som genemsam cigarrökning UTAN att kläda sig därefter. Det enda som enligt mitt förmenande urskuldar en kostym eller tenue de ville/blazer är smoking eller dess lite mer sofistikerade rökrock - men då givetvis med plastrong och inte öppen hals. Att klä sig som om man tänkte supa sig alldeles redlös eller för att meka med bilen (läs overall) låter alldeles felplacerat.
Bukfaçon, styr upp detta nu och på med club-blazern med monogram
-Martin
PS. Fast å andra sidan jag fegar ju ut helt så jag kanske skulle hålla käft istället...
I.o.f.s har du rätt, såväl smokingen som rökrocken torde vara att föredra när man genomför så pass civiliserade övningar som gemensamma cigarrstunder, men jag nödgas konstatera att såväl den kommande BASH:en som den gångna sommarens förträffliga ASH uti Skåneland genomförs i miljöer typ flyghangarer, båtar, garage, utomhus etc; och den ackumulerade massan av volatil cigarrbiprodukt (läs: rök); samt sådana futtiga faktum som ekonomin - såväl våra personliga som SmCS i sin härliga helhet - torde medföra att overallen är det jämförelsevis överlägsnaste plagget att bevista större herfsammandragningar i.
Emellertid har du mitt löfte att nästa gång du besöker Svea Rikes små länder, och då i synnerhet Vista härad, skall kallelse till frackherf utfärdas till din ära!

B