Grattistråden!
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
Sv: Grattistråden!
Gratulationer, Razzel 

- salberto
- Hederssmålänning
GRATTIS
//salberto
//salberto
Grattis Razzel
Leffe

Leffe
-
- Ambassadör för SmCS i NO
Gratulerer så mye!
- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
Puh! Ingen verkar ha födelsedag idag, fredagen den 13:e... Annars har det ju varit en del att stå i på grattisfronten här på SmCS.se i månaden mars. Det tycker jag verkar så bra - att ingen fyller år idag - att jag får be bröderna att tända upp en cigarr under fredagen för att fira detta faktum!
B

B

"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
- Wagnerian
- Hederssmålänning
Skall ske herr General (sekreterare)Bukfaçon wrote:Puh! Ingen verkar ha födelsedag idag, fredagen den 13:e... Annars har det ju varit en del att stå i på grattisfronten här på SmCS.se i månaden mars. Det tycker jag verkar så bra - att ingen fyller år idag - att jag får be bröderna att tända upp en cigarr under fredagen för att fira detta faktum!![]()
B![]()

Wagnermannen

Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
Grattis också till SmCS.se i o.m. att Wagners inlägg ovan var det 5000:e på vårt forum! Ikväll kan vi alltså pusta ut med TVÅ firar-cigarrer!Wagnerian wrote:Skall ske herr General (sekreterare)Bukfaçon wrote:Puh! Ingen verkar ha födelsedag idag, fredagen den 13:e... Annars har det ju varit en del att stå i på grattisfronten här på SmCS.se i månaden mars. Det tycker jag verkar så bra - att ingen fyller år idag - att jag får be bröderna att tända upp en cigarr under fredagen för att fira detta faktum!![]()
B![]()
(förhoppningsvis med bröder på JOLO)
Wagnermannen

B
Det var tur att det blev så här för annars hade jag haft problem med att hitta någon bra anledning att tända upp inte bara en utan två cigarrer ikväll.Bukfaçon wrote:
Grattis också till SmCS.se i o.m. att Wagners inlägg ovan var det 5000:e på vårt forum! Ikväll kan vi alltså pusta ut med TVÅ firar-cigarrer!![]()
B

- Wagnerian
- Hederssmålänning
Läge för en Toscansk Dubbelcigarr således....Bukfaçon wrote:Grattis också till SmCS.se i o.m. att Wagners inlägg ovan var det 5000:e på vårt forum! Ikväll kan vi alltså pusta ut med TVÅ firar-cigarrer!

Wagnermannen

- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
Wagnerian wrote:Läge för en Toscansk Dubbelcigarr således....Bukfaçon wrote:Grattis också till SmCS.se i o.m. att Wagners inlägg ovan var det 5000:e på vårt forum! Ikväll kan vi alltså pusta ut med TVÅ firar-cigarrer!![]()
Wagnermannen

Skämt åsido: jag har en gång rökt bägge halvorna på en Toskansk dubbelcigarr på en och samma gång (från spets via det gemensamma, men alltså oklippta, inslaget, till den andra spetsen), men fy f*n vad jag blev illamående...

B
- Wagnerian
- Hederssmålänning
Höhö, tror att jag såg en italiensk instruktionsfilm på youtube där man visade hur man klippte båda ändarna och rökte den så - men det verkar inte rekommendabelt om man som jag och bror är "nikotinveka"Bukfaçon wrote:Skämt åsido: jag har en gång rökt bägge halvorna på en Toskansk dubbelcigarr på en och samma gång (från spets via det gemensamma, men alltså oklippta, inslaget, till den andra spetsen), men fy f*n vad jag blev illamående... Enda gången jag verkligen tyckt att en tobaksprodukt varit "too much".

Wagnermannen

- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
Hittade den där filmen på YouTube och det verkar allt som om italienaren menade att man skall röka den hel.Wagnerian wrote:Höhö, tror att jag såg en italiensk instruktionsfilm på youtube där man visade hur man klippte båda ändarna och rökte den så - men det verkar inte rekommendabelt om man som jag och bror är "nikotinveka"Bukfaçon wrote:Skämt åsido: jag har en gång rökt bägge halvorna på en Toskansk dubbelcigarr på en och samma gång (från spets via det gemensamma, men alltså oklippta, inslaget, till den andra spetsen), men fy f*n vad jag blev illamående... Enda gången jag verkligen tyckt att en tobaksprodukt varit "too much".Har för mig att br Martin i Nederlands röker dem så vid grövre förkylningar...inklusive drakpuffar på varje inhalering...
![]()
Wagnermannen

I alla fulla fall så har vi en ny födelsedag: Jeeves i Lund. Det var länge sedan Jeeves tittade in här hos oss, men jag uppskattade hans inlägg i Kulturtråden. Grattis om du ser detta, Jeeves!
B
- Wagnerian
- Hederssmålänning
För att använda en fin gammeldags, men adekvat formulering:
Ber att få framföra min obekanta Gratulationshälsning Jeeves
Wagnermannen
Ber att få framföra min obekanta Gratulationshälsning Jeeves

Wagnermannen

Jeeves, ett grattis från de djupa skogarna riktas mot lärdomsstaden! 

Tackar! Har på sistone haft ont om tid för både cigarrökande och för forumdeltagande, men det får det nog bli ändring på snart... Har dock följt de många trådarna om kubanska cigarrer och även om jag rökt cigarr sedan 2001 sisådär är jag fortfarande novis när det gäller kubanerna, så där har jag lite att ta igen (men det är ju en djungel!).
Toodle pip,
Jeeves
Toodle pip,
Jeeves
Grattis
Leffe

Leffe
- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
Ännu ett marsbarn: Uffe i Halmstad fyller 45 bast!
Vi gratulerar och ser en anledning att puffa en extra cigarr till kvällen.
B
Vi gratulerar och ser en anledning att puffa en extra cigarr till kvällen.
B