Det var så lite så, lite uppmuntran i vardagens besvär skadar inte...
Det var lite blandat, men inget märkvärdigt:
2 st "Cubanitos": starka shortfiller-rackare som jag köpte i en celofan-bundle - troligen ganska gamla. I övrigt vet jag inte så mycket om dem...har dock fått en utpräglad syrlig "vällagrad-ostliknande" doft (har läst om att vissa långlagrade garrar kan få denna doft och den är eftertraktad hos samlare - vet dock inte säkert om det är just denna "ostdoft" som dessa har....)
4 st H.Upmann: 2 st "Arimaticos" i cellofan Boxkod: NNSU? (lite svår stämpel så det är inte 100%), samt 2 st Coronas Junior (ligger normalt sett i alu-tub, men de fick inte plats i paketet så jag rationaliserade bort tuberna... Boxkod JUL 07.
2 st Schimmelpennick - okänt årtal, men jag skulle gissa på minst tio år gamla, inte otroligt att de är betydligt äldre än så - köpte en inplastad låda på nätet, vet inte mer än så...
2 st Statos De Luxe "Selectos", hade cellofan men det plockade jag bort innan de hamnade humidoren. Har för mig att lådan var från -98 eller -99.
Jo, jag såg att gördlarna såg lite annorlunda ut! Generellt verkar det som att gördlar kan se lite olika ut, särskilt om de skiljer sig tidsmässigt åt - men även samtida garrar har jag märkt skillnad på (t ex Partagas och H. Monterey).
Provrök du de jag skickade (du verkar gilla lite udda/äldre garrar), om det är någon du vill ha till museala avdelningen - PM:a så löser det sig, då jag har fler ex av de skickade garrararna...
Mvh
Johan B