OT: Min nya Räser
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
OT: Min nya Räser
Införskaffade mig en ny bil igår.. 

- Attachments
-
- DLX148-1001.jpg (212.94 KiB) Viewed 25108 times
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
Sv: OT: Min nya Räser
En Rallykadett! Det skall bli kul att se den, Kent. 

En Opel Kadett Super 1.0L Riktigt mycket rally över de

- COJ
- Förste Hederssmålänning
Åhhh...Herre Gud...vilka minnen!
Kompisens storebror hade en sådan...rätt rostig...men de hade "lagat" de genomrostade balkarna genom att klippa upp ölburkar(de var av plåt på den tiden) och punkta fast dessa så att de värsta rostangreppen doldes...sen på med massor tektyl...
Men en kväll när han hämtade oss efter en träning så säckade bilen ihop efter ett kraftigt gupp...så pass så att dörrarna inte gick att öppna...vi klättrade ut genom fönsten...som gick att öppna om man plckade bort skruvmejseln som spände fast dem i stängt läge

Kompisens storebror hade en sådan...rätt rostig...men de hade "lagat" de genomrostade balkarna genom att klippa upp ölburkar(de var av plåt på den tiden) och punkta fast dessa så att de värsta rostangreppen doldes...sen på med massor tektyl...
Men en kväll när han hämtade oss efter en träning så säckade bilen ihop efter ett kraftigt gupp...så pass så att dörrarna inte gick att öppna...vi klättrade ut genom fönsten...som gick att öppna om man plckade bort skruvmejseln som spände fast dem i stängt läge

COJ
"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
Hahaha, skitkul anekdot, COJ! Opel Gevalia - lättrostat! 

-
- Blivande hederssmålänning
- Location: Hell In Shoe - Liten håla i Värsta Götaland, Smålands ambassadör i Väst
Jag är uppriktigt impad över alla OPEL som inte rostat bort på sina tio första år.
Undrar om man inte lägger in påsar med salt i dörrar och kaross på fabriken, men glömde på ditt ex??????????????????

Undrar om man inte lägger in påsar med salt i dörrar och kaross på fabriken, men glömde på ditt ex??????????????????

Nu har jag ÅKT i pärlan! Grym gammelbilskänsla!
Grattis, Kent!

Grattis, Kent!
Får ju hoppas att du inte fick mardrömmar inatt efter åkturen Kjell
Smarta jag glömde ju stänga av lyset när jag kom hem, så jag fick rulla igång den när jag åkte till jobbet i morse. Men de krävdes ju inte mera än 15meter.

Smarta jag glömde ju stänga av lyset när jag kom hem, så jag fick rulla igång den när jag åkte till jobbet i morse. Men de krävdes ju inte mera än 15meter.

- Härelind
- CZigarist
Vi fluktade precis på bilen och Vanja hälsar att den är skitfräck!!!

Hehe. kunde du ju ringt, så hade jag kommit ut. Vanja får gärna följa med på en runda ut i skogen 

Ajajaj, inget automatiskt lyse? Nya vanor, Kent, Nya vanor!kent wrote:Får ju hoppas att du inte fick mardrömmar inatt efter åkturen Kjell![]()

Inga mardrömmar, Kent, men jag satt och letade efter krockkuddarna hela tiden...

Tack för sällskapet, förresten, mycket trevligt!
- COJ
- Förste Hederssmålänning
I gamla bilar får man ha sin egen krockkuddeOuch wrote:Ajajaj, inget automatiskt lyse? Nya vanor, Kent, Nya vanor!![]()
Inga mardrömmar, Kent, men jag satt och letade efter krockkuddarna hela tiden...![]()
Tack för sällskapet, förresten, mycket trevligt!

COJ
Fin bil Kent, stå på dig och kör den med stolthet! 

Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.

Nya herfwagen? Skulle rekommendera BMW e34 eller e32/38 men..
Du får ta plastidoren med på ryggsäck
Du får ta plastidoren med på ryggsäck

Redan Sh@l10?!
!

Härlig kärra Kent!!!
bara o bygga sleeper nu, i med en herrejössesmotor !!!

bara o bygga sleeper nu, i med en herrejössesmotor !!!

Never trust a smiling nurse