Cohiba Edición Limitada 2003 - Kommentarer och betyg

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
Daniel P
Generalsekreterare

Cohiba Edición Limitada 2003 - Kommentarer och betyg

Post by Daniel P »

Röktid: 55-85 minuter.

Provades av Nike, ]OpTiMuS[ och mig idag på herf på balkongen.

Kommentarer: Väldigt platt i smaken till en början. Lätt drag, men tunn rök. Sedan kommer rostade toner av trä och ... tallbarr? :D Ceder, ljust bröd, rostade nötter, kakao och läder. Askan är vit utvändigt och gråsvart invändigt och hänger kvar bra trots lite spräcklighet. Efter några centimeter ökar smakintensiteten som tur är, men fortfarande väldigt mild i kropp. Styrkan är också mild. Brinner ganska rakt och fint, fick hjälpa den lite vid ett par tillfällen. Styrkan ökar efter hand till medel till full styrka och kropp, men trots det utan att blomma ut en någon större smak-kavalkad än de smaker vi redan noterat.

Betyg: Plus för komplexitet, drag och smaker. Vi ger den en stark fyra av fem möjliga.

Tack MK för cigarren! :buga:

Här är förresten salbertos rescension av samma cigarr: viewtopic.php?f=2&t=272&start=0
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Ouch
Ålderspresident

Sv: Cohiba Edición Limitada 2003 - Kommentarer och betyg

Post by Ouch »

Det är intressant att se hur inkonsekventa de här Cohiba DC är, för det var väl en sådan ni puffade? Jag fick en i gåva av Sal och tyckte den var RIKTIGT god, en mild honungston som bara blev bättre och bättre. Balanserad! Det finns inte så många DC som inte är milda, formatet medger nog inte inblandning av så mycket starka ligeroblad som skulle krävas utan inblandningen av mer lättbrunna och mildare volado- och secoblad blir proportionellt större i tjocka cigarrer antar jag.

Nå, i vilket fall, man skall kanske ha lite tur när man röker en Cohiba DC!
salberto
Hederssmålänning

Post by salberto »

Ouch wrote:Det är intressant att se hur inkonsekventa de här Cohiba DC är, för det var väl en sådan ni puffade? Jag fick en i gåva av Sal och tyckte den var RIKTIGT god, en mild honungston som bara blev bättre och bättre. Balanserad! Det finns inte så många DC som inte är milda, formatet medger nog inte inblandning av så mycket starka ligeroblad som skulle krävas utan inblandningen av mer lättbrunna och mildare volado- och secoblad blir proportionellt större i tjocka cigarrer antar jag.

Nå, i vilket fall, man skall kanske ha lite tur när man röker en Cohiba DC!
Smakade några bloss på din och den var klart bättre än den jag rökte tre veckor tidigare. "Thats life", med kubanska cigarrer: man vet aldrigt riktigt vad man får!
//salberto
Daniel P
Generalsekreterare

Post by Daniel P »

Ouch wrote:Det är intressant att se hur inkonsekventa de här Cohiba DC är, för det var väl en sådan ni puffade?
Japp :nickar:
Image
La Habana
Äkta krängare

Post by La Habana »

Hej

Jag har 10 st lådor av mkt fin kvalitet med mig hem från Havanna där jag bor sedan 15 år

Intresserad hör gärna av dig , om inte hA EN TREVLIG SOMMAR

Mvh
Jörgen
0704696251
Daniel P
Generalsekreterare

Post by Daniel P »

Jag skriver om garanterat äkta vara, ej "mkt fin kvalitet".

Flyttade du inte till Havanna 1990 förresten och bodde där till 2001? "sedan 15 år" förstår jag inte riktigt :fattar-ingenting:
Image
kent
Metal Carebear

Post by kent »

Daniel P wrote:Jag skriver om garanterat äkta vara, ej "mkt fin kvalitet".
:applad: :applad: :applad: Klockrent Daniel.
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
Post Reply