Jag har ifs. aldrig rökt någon sådan super specialare som dessa du talar om Kjell...och kanske har jag insett att de prismässigt ligger utom räckhåll för vad jag är beredd att satsa...och därför gjort en dygd av det...men jag kan ärligt säga att jag inte känner nått habegär...oavsett vilka de psykologiska orsakerna som ligger bakom...för annars så är det min själ inget fel på mitt habegärOuch wrote:För en wannabe-samlare som mig så ligger det en hel del i utseendet, men exklusiviteten är också en intressant faktor. Rara ärtor... De krukor som innehåller one-off produktioner är ju dubbelt intressanta, och det gäller även Millennium-krukorna av Cohiba, Montecristo och Cuaba. De innehåller godis som man kanske inte hittar någon annanstans och som har möjligheten att utveckla sig på ett väldigt intressant sätt i den stängda krukan. Dumdyrt, säkert, men intressanta garrar inte sant?

Men varför skulle de förvaringsmässiga förutsättningarna skilja sig mellan en Habanos kruka och en vanlig konserveringsburk...mer än utseendemässigt då?