Bockbrännarbolmers Vinterherf, 29 januari 2011
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
Sv: Bockbrännarbolmers Vinterherf, 29 januari 2011
Noterat det tills vidare. Tjoar om ni blir utkonkurrerade. 

Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.

Sv: Bockbrännarbolmers Vinterherf, 29 januari
Daniel P wrote:Enligt Eniro kör jag tydligen över Eskilstuna-trakten snarare än Stockholm![]()
Som Magnus tidigare påpekat så är inte det där bästa vägen, efter att ha bott på västkusten i några år och vecko pendlat till Gävle/Sthlm så är Europavägar att föredra alla gånger, du har en märkbar högre snitthastighet, säkrare att köra på stora vägar, mindre fartkameror, du slipper möte med tunga fordon och det går åt en timme mindre. Att du åker tyskt (BMW hoppas jag

Tyska bilar klarar ju av nåt SJ inte gör(eller vem de nu kan skylla allt på)att fungera när det snöar eller är kallt.

Last edited by Ben on Sat 04 Dec 2010, 16:34, edited 1 time in total.
Haha, tackar för tipsen och påhejningarna

Då är det 53 bokade deltagare och med andra ord fullt på BVH.
Om någon från forumet vill skänka nåt till auktionen så vore det väldigt roligt. Pengarna går oavkortat till läkare utan gränser.
Det här ska lösas Ben
Har inte för avsikt att låta tillfället passera, inte kommit till skott att förbereda bara
Några sampler-pack ska doneras, svårt att på rak arm säga exakt vad bara av ovannämnda anledning
5-pack tror jag blir rimligt att dela upp det på. 5 st ska ordnas, blir fokus på kubaner för att om möjligt motivera högre värde på buden - men blir nog nån sampler med icke-kubaner också.
Nästan två veckor kvar, så blir till att plocka ihop det i början av kommande vecka och fota - för jag antar att ni vill ha in bilder på det i förväg

Det är säkert fler som kan bidra med några samplers
, därför:
Jag utmanar härmed alla andra smålänningar på detta forum (som är anmälda till herfen) att bidra med (minst) 2 st 5-samplers med cigarrer - det borde åtminstone några till kunna slanta upp för det goda syftet
Ett par ziplocks är allt som krävs, lägg ner 5 cigarrer i varje ni tycker är goda så hjälps vi åt att visa hur givmilda smålänningar i SmCS är! (kräv att det ska stå "SmCS" bredvid ert namn/nick på bidraget med vetja!)
Fota, meddela Ben och ta med på herfen
Så, enkelt och trevligt!
-- Daniel, som köpte tillbaks 2 av 5 donerade tändare på BASH#2

Har inte för avsikt att låta tillfället passera, inte kommit till skott att förbereda bara

Några sampler-pack ska doneras, svårt att på rak arm säga exakt vad bara av ovannämnda anledning

5-pack tror jag blir rimligt att dela upp det på. 5 st ska ordnas, blir fokus på kubaner för att om möjligt motivera högre värde på buden - men blir nog nån sampler med icke-kubaner också.
Nästan två veckor kvar, så blir till att plocka ihop det i början av kommande vecka och fota - för jag antar att ni vill ha in bilder på det i förväg

Det är säkert fler som kan bidra med några samplers

Jag utmanar härmed alla andra smålänningar på detta forum (som är anmälda till herfen) att bidra med (minst) 2 st 5-samplers med cigarrer - det borde åtminstone några till kunna slanta upp för det goda syftet

Ett par ziplocks är allt som krävs, lägg ner 5 cigarrer i varje ni tycker är goda så hjälps vi åt att visa hur givmilda smålänningar i SmCS är! (kräv att det ska stå "SmCS" bredvid ert namn/nick på bidraget med vetja!)

Fota, meddela Ben och ta med på herfen

Så, enkelt och trevligt!
-- Daniel, som köpte tillbaks 2 av 5 donerade tändare på BASH#2

Även bolmarbröder som inte deltar är välkommna att skänka något. Jag behöver veta vad till slutet av veckan för det ska tryckas lite grejer och allt måste vara klart tills dess. En bild på donationen mottages tacksamt.
5 st 5-pack utlovade till auktionen av mig. Har pysslat till paketen ikväll
och här är resultatet:
Bilder med högre upplösning skickas till Benn för publicering i auktionstråden på 08Bolmers.
Någon som antar utmaningen nu då?

Någon som antar utmaningen nu då?

Jag har donerat ett 12-pack bestående av lite dubbelbandare, hoppas det räknas som 2 st. 5-pack
Leffe

Leffe
Du är tokig Leffe. Jag tror vi får skicka dig på undersökning snart. Det bara måste slagit slint på något fint sätt 

Slint var ordet sa Bull 
Förresten Broder D, din gåva är ju helt superbial ju
Leffe

Förresten Broder D, din gåva är ju helt superbial ju

Leffe
Äsch, mina är ju inte ens dubbelbandade
Hoppas jag slipper köpa tillbaks hälften som med tändarna på BASH#3 bara 
Vad kul det ska bli med storherf, var inte igår!

Vad kul det ska bli med storherf, var inte igår!

Noterade att Ouch tog upp utmaningens kastade handske och har donerat en låda Punch Coronas.
Häftigt, givmild gåva minst sagt

Vad gör vi inte för att försöka sudda lite på den gamla stämpeln att smålänningar är snåla
Häftigt, givmild gåva minst sagt

Vad gör vi inte för att försöka sudda lite på den gamla stämpeln att smålänningar är snåla

Leffe e chef, men undersökning ska han på, det var nåt med byxor som skavde om jag inte minns fel 

- Magnus (Gävle)
- Hederssmålänning
Sånt ni behöver veta:
Insläpp tio i tre. Klockan 15.00 startar Joppe sin totalutförsäljning av hela Polarcigars sortiment. Be there eller var fyrkant.
Klockan 16 startar bolmandet med en gemensam blindprovningsgarre som delas ut strax före upptändning.
OBS. Det är rökfritt fram till klockan 16 efter ök med fastighetsägaren.
Likaså ska stället vara utrymt klockan 01. Däremellan ska vi bolma

Insläpp tio i tre. Klockan 15.00 startar Joppe sin totalutförsäljning av hela Polarcigars sortiment. Be there eller var fyrkant.
Klockan 16 startar bolmandet med en gemensam blindprovningsgarre som delas ut strax före upptändning.
OBS. Det är rökfritt fram till klockan 16 efter ök med fastighetsägaren.
Likaså ska stället vara utrymt klockan 01. Däremellan ska vi bolma

/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson