Montecristo Open
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
-
- Blivande hederssmålänning
Montecristo Open
Jaha vad vill jag med denna tråd nu då?? Sitter och funderar över MC Open som är en ny linje från Montecristo. Vad jag förstår så siktar man in sig på segmentet sällanrökare dvs de som köper en cigarr då och då.. en mainstream Montecristo. Jag har sett att de börjar att dyka upp även om jag inte vet om de är släppta ännu. De recensioner jag läst har varit ljumma vilket kanske inte är så överaskande då jag antar att blenden är mild för att tilltala de flesta. Är detta ett första steg att börja anpassa sortimentet mot en stor ny, läs amerikansk marknad? Personligen kan jag inte komma ifrån känslan av "sellout " . Åter då till den inledande frågan och svaret är att, Jag vet inte hade bara lite tankar som jag börjar sortera.
Vad är eran åsikt? Är detta början på något nytt? Är det en ny klassiker som man skall bunkra på sig? Är det någon som har provat en MC Open?

Sv: Montecristo Open
Det är nog bara de som var på Habanos-festivalen eller känner någon som var där som smakat M. Open. Efter vad jag läst efter provrökningar så är det inget jag väntar ivrigt på. 

- salberto
- Hederssmålänning
Knappast början till något nytt! Snarare en fortsättning på strategin att satsa på nya grupper av rökare och de som inte röker så ofta. Häftig förpackning, tät lansering, det som ska locka folk på flygplatser o dyl. att köpa. Möjligtvis smakar den lite bättre än alla negativa reviews påstår, men någon klassiker blir den inte. Inte tillräckligt högklassig tobak och antagligen inte avsedd att bli lagrad länge.
Men vi måste testa den, innan vi spolar den helt
//salberto
Men vi måste testa den, innan vi spolar den helt

//salberto
Har provat ett par och tycker de är goda, även om de inte är jääääättegoda. Även att jag "gillar allt" så är de faktiskt värda att prova. Har några till att prova å Joppes vägnar, ni får hålla ögonen öppna där framöver (men dröjer några veckor till eftersom jag upplevde den första jag provade för dem som ojämna i fuktigheten).
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.

- Härelind
- CZigarist
Joppe hade ett 3 pack till hyfsat pris om man vill prova 3 façoner!