Mina tre favoriter är följande:
1.Trinidad Fundadores
2. Partagas PC
3 Bolivar PC (lite ojämna, men de bra exemplaren är lysande!)
//salberto
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
Bolivar Coronas Extra är i sina bästa stunder en suverän cigarr. Lite ojämn precis som BPC. Den låda jag röker ur nu har en tendens att vara lite tröga understundom. Mycket god i smaken dock.Ouch wrote:Jag har nog inte rökt så många lådor från -98 som du, Sal, men mina favoriter är nog dessa:
1. Bolivar Coronas Extra. Extremt goda, det känns som de verkligen är på toppen nu.
2. Partagas Charlottes. Små tuffingar med en ädel smak.
3. Punch Coronas. Min vardagsfavorit just nu. Härliga toner av sötaktiga trätoner och syrlighet.
Just utanför hamnar Bolivar Petit Coronas, Bolivar Coronas El Rey del Mundo Tainos och SLR Lonsdales
Ettan på sals lista har jag tyvärr inte haft förmånen att prova. De övriga instämmer jag i. Jag har en låda Bolivar coronas extra från 99 som hittills, med halva lådan destruerad, ännu inte gjort mig besviken vare sig vad gäller smak eller konstruktion. Bland de bästa bolivarer jag har rökt faktiskt. Undrar om det skiljer sig mycket mellan 98 och 99 när exemplaren är bra. Ska vi byta och testpuffa Ouch?salberto wrote:-98:orna finns fortfarande att köpa lite överallt. Vi är väl en del som rökt ett antal cigarrer från detta år genom åren. Tänkte göra en undersökning om vilka era favoriter är![]()
Mina tre favoriter är följande:
1.Trinidad Fundadores
2. Partagas PC
3 Bolivar PC (lite ojämna, men de bra exemplaren är lysande!)
//salberto
Har inte puffat så många cigarrer (fr 1998) att man borde uttala sig öht, men alla fr denna årgång (knappa tiotalet, i modern tid) har alla levererat mkt goda smakupplevelser. Men om något har "stått ut" är det två av dina favvisar, Ouch, BCE och Punch Coronas, men även en RS12a har varit i toppklass. Jag får för mig att detta är en väldigt bra årgång när den levererar...Ouch wrote:Jag har nog inte rökt så många lådor från -98 som du, Sal, men mina favoriter är nog dessa:
1. Bolivar Coronas Extra. Extremt goda, det känns som de verkligen är på toppen nu.
2. Partagas Charlottes. Små tuffingar med en ädel smak.
3. Punch Coronas. Min vardagsfavorit just nu. Härliga toner av sötaktiga trätoner och syrlighet.
Just utanför hamnar Bolivar Petit Coronas, Bolivar Coronas El Rey del Mundo Tainos och SLR Lonsdales
Jo, så känner jag det också, och det är synd och skam att det finns så många utan drag från detta och för all del även följande år.Wagnerian wrote:
Har inte puffat så många cigarrer (fr 1998) att man borde uttala sig öht, men alla fr denna årgång (knappa tiotalet, i modern tid) har alla levererat mkt goda smakupplevelser. Men om något har "stått ut" är det två av dina favvisar, Ouch, BCE och Punch Coronas, men även en RS12a har varit i toppklass. Jag får för mig att detta är en väldigt bra årgång när den levererar...
Wagnermannen