Midsommar Anno 2009
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
Midsommar Anno 2009
Jag tänkte höra vad som planeras och vad som sedan blev utfallet denna midsommar så här i början av tvåtusentalet.
Min berättelse börjar här i rökrummet där jag just dragit igång en Punch Super Seleccion No. 1 -07. Planerna är ringa, för att inte säga inga, och jag skall bara ta det lugnt. En sill med snaps mot kvällen blir det, kanske flera. En riktigt god cigarr det blir det säkert om jag bara hittar en. Vad det blev det får ni veta när jag nyktrat till igen.
Min berättelse börjar här i rökrummet där jag just dragit igång en Punch Super Seleccion No. 1 -07. Planerna är ringa, för att inte säga inga, och jag skall bara ta det lugnt. En sill med snaps mot kvällen blir det, kanske flera. En riktigt god cigarr det blir det säkert om jag bara hittar en. Vad det blev det får ni veta när jag nyktrat till igen.
- Härelind
- CZigarist
Sv: Midsommar Anno 2009
En sillaskiva med ett par goda vänner är planerad. Grillning i trädgården på kvällen. Ett antal cigarrer bör hinnas med under dagen/kvällen. Första ska rökas när hustru och barn går och plockar blommor (vilket jag hoppas sker snart!!)
Helt OT så provas nya bärbara ute i kuvösen och jösses vad gott att kunna surfa ute!!
Helt OT så provas nya bärbara ute i kuvösen och jösses vad gott att kunna surfa ute!!

- salberto
- Hederssmålänning
En midsommarafton i lugn och ro med familjen. Började med en consuegra maduro
från Magnus. Kul kontrast till alla dundergarrarna i London. Efter lunch tänkte jag testa den nya Partagas Salamones från casan. Lite nyfiken på denna. Glad midsommar på er alla!
//salberto

//salberto
- Magnus (Gävle)
- Hederssmålänning
Ska vi/jag tolka det som ett bra eller dåligt betyg på denna endollarspjäs?!salberto wrote:En midsommarafton i lugn och ro med familjen. Började med en consuegra madurofrån Magnus. Kul kontrast till alla dundergarrarna i London. Efter lunch tänkte jag testa den nya Partagas Salamones från casan. Lite nyfiken på denna. Glad midsommar på er alla!
//salberto

Välkommen hem för övrigt, och hoppas att Monte Open var värd resan.

/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
Olle Adolphson
- salberto
- Hederssmålänning
Monte Open är inte värd resan från köket till skithuset!
En liten Don Kikki är bäst hittills
//salberto
En liten Don Kikki är bäst hittills

//salberto
- Henrik G
- Blivande hederssmålänning
Blev en pesoscigarr Reloba, och på tal om en dollars pjäser så smakar denna 0,1(?) dollars pjäs fantastiskt! Väl värd resan från skithuset till Kuba vilken dag som helst.
Jag håller fullständigt med Sal om Montecristo Open. Det var det mest parfymerade rökverk från Kuba jag någonsin smakat.
Ja...nu är det ju midsommardagen och gårdagens snapsexcesser är ett minne blott. Min förmiddag gick åt till att röka upp en fantastiskt god H. Upmann Sir Winston -03. Eftersmaken är fortfarande kvar i munnen nu en knapp timme senare. Kvalité rätt igenom!
Ja...nu är det ju midsommardagen och gårdagens snapsexcesser är ett minne blott. Min förmiddag gick åt till att röka upp en fantastiskt god H. Upmann Sir Winston -03. Eftersmaken är fortfarande kvar i munnen nu en knapp timme senare. Kvalité rätt igenom!
- salberto
- Hederssmålänning
Gillar inte "parfymerade" -överflorala- cigarrer. Tycker att man får fler av dessa nuförtiden. Min partagas Salamones smakade förträffligt. Det blir en låda nu. Känns skönt med pondusen i denna cigarr och den räcker i evigheter, känns det som. Viva Partagas! (som vanligt)
//salberto

//salberto
- Henrik G
- Blivande hederssmålänning
Har precis avslutat en La Flor De Cano Selectos helt OK shortfiller, kan bli en ny promenad cigarr.
I går avnjöts en magnum 46, kan vara min favorticigarr, alltid bra.
I går avnjöts en magnum 46, kan vara min favorticigarr, alltid bra.
- Magnus (Gävle)
- Hederssmålänning
Vad du menar med parfymerade har jag ju klart för mig sedan jag hade "nöjet" att prova den där Siglo 1:an. Men överflorala, vad menar du med det? Typ RASS? Den är ju blommig så det räcker och blir över. Även om jag gillar den förstår jag om det kan bli för mycket för mer jordkrävande gommar.salberto wrote:Gillar inte "parfymerade" -överflorala- cigarrer. Tycker att man får fler av dessa nuförtiden. Min partagas Salamones smakade förträffligt. Det blir en låda nu. Känns skönt med pondusen i denna cigarr och den räcker i evigheter, känns det som. Viva Partagas! (som vanligt)![]()
//salberto
/Magnus (Gävle)
Olle Adolphson
Olle Adolphson