Gräsänkling!!!

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Omega
Blivande hederssmålänning

Gräsänkling!!!

Post by Omega »

Hallojs!
Min fru har åkt till Mölle, till Mölle by the sea, som visa sa...dock inte Mölle utan Öland med barnen.
Detta gör mej till gräsänkling i några dagar - å dessa skall förvaltas :puff:

Förutom att jag skall fixa till tvättstugan efter vattenläckan å lovade visst barnen den häftigaste gungan i kvarteret
så skall det puffas i hammoken...

Dagen började med en HdM petit Robusto med en kopp Lindvalls mörkrost.
Efter lite förpliktelser bidde det dås i hammok med biografin om Marylin Manson framför pannan och en
HdM Excalibur No.II i truten, som tur var så var boken bättre än garren för det var en smaklös historia...
Tja Brian Warners, aka Marylin Mansons, liv är kanske inte heller det mest smakfulla :headbang:
Jag gissar att man inte längre uppskattar icke kubaner längre?!

Efter lunch vart det en Punch RS # 12, underbar PC...

Efter en middag bestående av pepparbiffar så bidde det kaffe och en Montecristo No.2 -06 som inte riktigt levererade
tycker jag, den borde vara bättre :vada: lite blekare än jag kan minnas...rökte en 1:a av samma årgång tidigare och den var riktigt Wow!
Ja ja , imorgon är en ny dag - med nya rökringar att lägga! :hejhej:

/O
Last edited by Omega on Sun 28 Jun 2009, 14:56, edited 1 time in total.
Härelind
CZigarist

Sv: Gräsänkling!!!

Post by Härelind »

Jösses vad gott med lite egen tid!! Bara att gratulera :salut: För övrigt tror jag vi läser samma bok! Har dock bara kommit till morfar och dildosarna :vissla-oskyldigt:

Sitter just nu som gräsänkling light, hustru och barn sover och röker en Bolivar CE från 00. Dessa saknar i stort sett allt som kännetecknar en bra Bolivar!! Alldeles tillintetsägande!

Fö tillönskar jag dig B en riktigt bra "ledighet"!! :kram-lycklig:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
Omega

Post by Omega »

Aha, du läser oxå kultiverad litteratur broder :nekar:
Underbart med likasinnade - var tvungen att sätta på "Mecanical Animals"
(du kommer att få veta varför skivan heter så!!)
klar höjdarplatta! :headbang: :headbang:

Lustigt att du nämner bleka Bolivar CE -00, jag har en låda av ovan nämnda och har liknande erfarenheter...
Den är inte riktigt...en Bolivar CE?! Har dock läst i bibeln att just BCE är känsliga för lagring och att handlare
lagrar dom vi för hög temperatur och "pressar" fram en för tidig mognad :tveksam: .
Visst är dom rökbara men förväntar man sig lax så blir man besviken på strömmingen...

Ha dé bröder & systrar!

/O
Ouch
Ålderspresident

Post by Ouch »

Tråkigt med bleka cigarrer! De skall inte ha dött än...jag har lådor från -98 som är fantastiska. Det är nog kanske så att era lådor inte lagrats på ett bra sätt, och det är naturligtvis tråkigt. :cry:
Härelind
CZigarist

Post by Härelind »

Efter ca 3 cm öppnade den sig bra och levererade mycket Bolviarsmak!!

Mechanical Animal :headbang: Har bara ca 20 sidor kvar nu och man har höjt på ögonbrynen en och annan gång!! :exalterad:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
Peter (Hällingsjö)
Location: Hell In Shoe - Liten håla i Värsta Götaland, Smålands ambassadör i Väst

Post by Peter (Hällingsjö) »

Lämnade Just min fru på Landvetter för tre veckor i Hammerfest där hon skall jobba (eller var det fest med Hammerfall i tre veckor, lyssnade inte så noga :did-i-say-that: )

Imorgon kör jag ungarna till mormor......... :woohoo:
Image
salberto
Hederssmålänning

Post by salberto »

Omega wrote:Aha, du läser oxå kultiverad litteratur broder :nekar:
Underbart med likasinnade - var tvungen att sätta på "Mecanical Animals"
(du kommer att få veta varför skivan heter så!!)
klar höjdarplatta! :headbang: :headbang:

Lustigt att du nämner bleka Bolivar CE -00, jag har en låda av ovan nämnda och har liknande erfarenheter...
Den är inte riktigt...en Bolivar CE?! Har dock läst i bibeln att just BCE är känsliga för lagring och att handlare
lagrar dom vi för hög temperatur och "pressar" fram en för tidig mognad :tveksam: .
Visst är dom rökbara men förväntar man sig lax så blir man besviken på strömmingen...

Ha dé bröder & systrar!

/O
Jag tror att det slarvades med tobakskvaliteten på den där tiden också. Har haft många boxar både -99 och -98 och man vet aldrig riktigt vad man får. Många 99:or har varit bättre än 98:orna. De flesta jag har stött på från den här tiden har definitivt inte "gått över tiden", man måste ha lite tur med lådan bara. En del -98:or har varit lite tighta i draget, men de flesta mycket goda!
//salberto
Omega

Post by Omega »

Härelind wrote:Efter ca 3 cm öppnade den sig bra och levererade mycket Bolviarsmak!!

Mechanical Animal :headbang: Har bara ca 20 sidor kvar nu och man har höjt på ögonbrynen en och annan gång!! :exalterad:
Hehe, avslutade precis boken samtidigt som en Upman Monarca gick sakterligen upp i rök.
Mycket trevlig cigarr, var aningen tight i början men det släppte efter en halvcentimeter och
sedan blev den bara bättre å bättre! :woohoo:

MEN som sagt, ögonbrynen höjdes mer än en gång...
Prova "the Dirt" - Mötley Crües biografi, den är oxå ganska underhållande...

Ha dé / O
Härelind
CZigarist

Post by Härelind »

Har även den liggande för sommarläsning!! :headbang: Även Jenna Jemeson "Att älska som en porrstjärna" skall läsas under sommaren!! :nickar:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
Nike
Härdad puffare

Post by Nike »

Härelind wrote:Har även den liggande för sommarläsning!! :headbang: Även Jenna Jemeson "Att älska som en porrstjärna" skall läsas under sommaren!! :nickar:
Jenna Jamesson och Traci Lords böcker är sjukt bra
Never trust a smiling nurse
razzel
Quad smoke

Post by razzel »

prova även "white line fever" med lemmy kilmister :headbang:
händer en del i den boken med
:race:
man har inte skrotat om man fortfarande håller i styret...
Omega

Post by Omega »

He he he, läste Hr. Kilministers bok för en tid sedan, dessvärre på orginalspråk.
Då jag är lite dålig på kemisk engelska så vart det lite hopp i handlingen, men den var klart läsvärd!

Det var faktiskt min kära hustru som köpte den långa hårda vägen ut ur helvetet men jag tror inte att hon skulle handla Jenna Jamessons biografi...
men hon förekommer ju i MM´s bok! :razz:

/O
razzel
Quad smoke

Post by razzel »

kan även rekomondera "the heroin diaries" av Nikki Sixx :headbang: :headbang: :headbang:
man har inte skrotat om man fortfarande håller i styret...
Peter (Hällingsjö)
Location: Hell In Shoe - Liten håla i Värsta Götaland, Smålands ambassadör i Väst

Post by Peter (Hällingsjö) »

Härelind wrote:Har även den liggande för sommarläsning!! :headbang: Även Jenna Jemeson "Att älska som en porrstjärna" skall läsas under sommaren!! :nickar:
De två böckerna sammanfaller på ett par punkter, men på det stora hela tyckte jag Jennas bok var ganska trist och spretig. Tragiskt liv, men ingen stor litteratur. Kunde haft en bättre redaktör som strukturerat och sovrat innehållet lite bättre.
Image
COJ
Förste Hederssmålänning

Post by COJ »

Ahhhh.....

Sambo och son på väg upp...jag...jag sitter i soffan ser Wallander - Skulden och puffa Vegas Robaina Don Alejandro...ja förutom just nu alltså...då jag puffar här framför datorn
:woohoo: :woohoo: :woohoo:

:smoking:
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
COJ
Förste Hederssmålänning

Post by COJ »

Förbaskat god cigarr Don Alejandro...rätt mycket trätoner...men inte någon direkt jordighet...en av de minst Cubanska Cubanerna emm.
COJ

Ouch
Ålderspresident

Post by Ouch »

Godis, COJ! En av de allra kraftigaste DC:orna, tycker jag. Jag hade några stycken som nästan golvade mig, trots lite ålder. Jag köpte en låda från 08 för ett tag sedan, och jag har höga förväntingar! Happy Gräsänklingsblues, förresten!
COJ
Förste Hederssmålänning

Post by COJ »

Ouch wrote:Godis, COJ! En av de allra kraftigaste DC:orna, tycker jag. Jag hade några stycken som nästan golvade mig, trots lite ålder. Jag köpte en låda från 08 för ett tag sedan, och jag har höga förväntingar! Happy Gräsänklingsblues, förresten!
Kraftig?
Som i mycket nikotin?

Jag måste sluta med General extra stark... :o

Hur som helst, bra kväll...sambo och yngste sonen kom fram utan problem...äldste sonen fick sitt körkort idag...och jag puffade en PAM i Churchill strolek, en Don Alejandro och en Por Larranaga Petit Corona :smoking:
COJ

Omega

Post by Omega »

Välkomen i klubben COJ!! :hejhej:

Skönt med lite egen kontemplation ibland.

Kvällen kommer att ägnas åt ungarnas gungställning å så får vi se vad som hamnar i mungipan!

Njut.
/O
AvidFan
Ambassadör för SmCS i NO

Post by AvidFan »

Annen sommerlesning som kan komplementere "The dirt" og "Heroin Diaries" er "Tommy Land" Tommy Lee/Anthony Bozza. Har også "Ron Jeremy The hardest (working) man in showbiz" liggende i påvente av ferien :vissla-oskyldigt:
Post Reply