Fejan?

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Fejan?

Post by Ouch »

Diskuterade det här med Kent igår kväll. Tycker ni att Facebook är en fullgod ersättning för forumen?
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Re: Fejan?

Post by kent »

Fullgod vet jag väl egentligen inte, Men det händer väldigt mycket där inne. Jag smyger runt en hel del på olika cigarrsidor där.
Det är faktiskt lite trist att forum glöms bort pga FB
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Re: Fejan?

Post by hebbe72 »

Har inte FB på grund av integritetsnoja.

Skulle forumen läggas ner för att ersättas av FB skulle jag lägga ner.

Inte rökandet men det sociala umgänget på nätet.
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: Fejan?

Post by Daniel P »

FB är ett socialt protokoll inte gjort för att bevara tänkvärdheter/tankar. Det är för ett konstant flöde av kommunikation som inte blir samma sak som forum (som kan klistra trådar, kombinera tänkvärdheter för framtiden, lista saker som blir sökbara, etc). Olika protokoll som har sina olika fördelar.
Vill man bara kommunicera i allmänhet funkar FB bra, men själv är jag inte ens med där då jag inte är online för att kommunicera i allmänhet - jag är på forum för att bidra till kunskap i första hand.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Re: Fejan?

Post by Ouch »

Jag använder själv Facebook mest för att kommunicera med fjärran vänner, men måste tillstå att händelseflödet är ganska hypnotiserande. Men känslan av ödlighet dominerar och jag saknar en känsla av närvaro, en känsla som är mycket större när man kommunicerar på forumen. Mina egna inlägg på Facebook har därför varit få och långt emellan. Antar att jag är en rätt så reserverad person i grunden och att Facebook är lite för publikt för min smak. Det finns inte mycket där som tillfredställer mitt cigarrintresse. Forumen är för mig överlägsna på det sättet, och ju bättre man känner folk där desto mer avslappnad känner jag mig förstås.
Hozz
Ironman
Posts: 87
Joined: Tue 23 Feb 2016, 19:53

Re: Fejan?

Post by Hozz »

Jag tycker att FB kan vara ett komplement till forum. Problemet är att dom flesta "glömmer" bort forumen istället. Och som Daniel skriver så är det två helt olika plattformar. FB har ett snabbt flöde där det jag har skrivit idag ligger väldigt långt ner i flödet imorgon och lätt glöms bort. Medan på ett forum diskuteras ett inlägg i regel mycket längre och försvinner inte i mängden så snabbt. Jag föredrar forum då man kan leta efter info mycket snabbare.
Post Reply