Påfyllning/felsökning torchtändare
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
- ][OpTiMuS][
- Flaggman
Sv: Påfyllning/felsökning torchtändare
Jag brukar aldrig låta min tändare bli helt tom. Inge bra om man vill tända sin garre och man inte har någon gas kvar 

“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!”
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
Sv: Påfyllning/felsökning torchtändare
Jag har haft lite bekymmer med min favorit-tändaren en tid, men efter häftigt blåsande på toppen och rengörande med tops (och så klart justering av lågan för att hitta ett läge den tänder på
) så fungerar den klanderfritt igen 
När jag vill få den så välfylld som möjligt brukar jag fylla den med gasburken i 10-20 sekunder, sedan ta en liten mejsel och släppa ut övertrycket (och lite av gasen sticker också så klart) för att sedan fylla en gång till. På så sätt får jag i mer gas och undviker ev för mycket luft. DOCK: Man får vänta en 5-10 minuter efter en sådan påfyllning innan man kan tända den pga att gasen blir så kall. Man kan påskynda genom att hålla tändaren i handen eller stoppa den i fickan - men det tar i vilket fall en stund att få upp gasen i rumstemperatur igen - så försök inte justera lågan etc i det läget utan att vänta minst 10 minuter.
Här är förresten en tråd till i ämnet:
viewtopic.php?f=2&t=681

När jag vill få den så välfylld som möjligt brukar jag fylla den med gasburken i 10-20 sekunder, sedan ta en liten mejsel och släppa ut övertrycket (och lite av gasen sticker också så klart) för att sedan fylla en gång till. På så sätt får jag i mer gas och undviker ev för mycket luft. DOCK: Man får vänta en 5-10 minuter efter en sådan påfyllning innan man kan tända den pga att gasen blir så kall. Man kan påskynda genom att hålla tändaren i handen eller stoppa den i fickan - men det tar i vilket fall en stund att få upp gasen i rumstemperatur igen - så försök inte justera lågan etc i det läget utan att vänta minst 10 minuter.
Här är förresten en tråd till i ämnet:
viewtopic.php?f=2&t=681
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.