Allt började att jag hjälpte en familjevän att tömma hans brors källarförråd efter han blivit vräkt pga andrahandsuthyrnig i för många år(han bor i Thailand). Då brodern varit en företagsam man fanns det en massa roliga saker som fanns där bl.a. Lite cigarrer som blivit över efter ett storinköp på cuba för några år sen. Då allt skulle ges bort alt slängas erbjöd jag mig att ta hand om de små liven

Det blev att jag fick 50*Cohiba Lanceros och 37*Montecristo #1 (wohoo!). Tyvärr har de fått sig en brutal misshandel så de legat utan humidor i 3-4år och var därför i stort återfuktningsbehov. De hade dock fortfarande lite spänst i sig då lite hopp fanns. Körde med paniklösning de första dagarna (ziplock med saltlösningsburk i) för att sedan bygga mig en plastidor med en Xikar kristallfuktare i. Har provat en gång i veckan att röka men det var så trögdragen att det bara var att kapa och vänta en vecka till. Nu efter en månad kunde den iaf rökas någorlunda normalt och jag var så nöjd att de svarade på behandlingen. Tänker nu att det är slöseri på så fina cigarrer att röka dem innan de är helt återhämtade att jag har beslutat att vänta iaf en månad innan nästa ska provsmakas. Måste därför börja inhandla lite andra cigarrer för att stilla mitt nyvunna intresse. Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga med att skaffa mig lite cigarrvana då jag inte har vänner som röke cigarrer bortsett från vid fest och jag vill verkligen lära mig njuta av denna ädla produkt. Har en kompis som ska till USA om knappt två månader och han borde kunna ta med ett par lådor hem frågan är bara vad?? Och vad ska man köpa i Sverige(helst GBG) tills dess. Har kanske rökt 20-30 cigarrer tidigare totalt.
Beads, cigarrsax och tändare från heartfeldt är påväg över Atlanten kan tilläggas