Funderar på att riva med mig min vattenpipa samt mina 10-12 smaker och se vad han tycker.
Samt ta med en flaska Tokaj vin tyvärr bara 3 Puttonyos men det får väl duga för en Lill lördag
Får se vad han säger eller om han är helt insnöad på bara cigarren.
“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!”
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
Vattenpipa? Tssss! Nargileh heter det! Kjell Collin's "Tobak" (Stockholm 1963): vattenpipa kan endast en bottenlöst okunnig otrogen tänkas säga. S. 64 och framåt i denna läsvärda bok är späckad med intressant information om den ädla konsten att röka nargileh. Rekommenderas!
Skämt åsido: välkommen Optimus! Jag tror säkert att Daniel P blir nöjd med bägge dina håvor! Kyl inte Tokajern för hårt bara; 12-14 grader torde räcka för att locka fram lite sötma som passar så bra till tobak - oavsett om man puffar cigarr eller nyttjar nargileh.
B
Och glöm inte att lägga några rosenblad i glas-skålen så får de fladdra runt vattnet i takt med sugandet på munstycket!
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Puffade (!) lite på vattenpipan och konstaterade att det liksom kakor, tårta, socker i kaffet etc är för sött för mig, dock var Tokaj-vinet något jag verkligen uppskattade! (sötman till trots ) Tydligen "ett pris som de flesta inte blir ledsna över", så blir nog att köpa på glasbanken innan sommaren är slut! Underbart med välkylt tokaj-vin i sommarhettan .
Tack ][OpTiMuS][
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.