Idag firade mitt löfte om att röka en cigarr om dagen (minst) i resten av mitt liv, 1 år! Bestämda mig dagen efter min 40-årsdag efter att ha puffat en ljuvligt god H. Upmann Coronas Major (vad annars?! ) på själva födelsedagen för ett år sedan.
Helt har det väl inte fungerat, vissa dagar när min sjukdom gör sig påmind har jag avstått, men å andra sidan har jag väldigt ofta lyckats röka 2-4 - eller fler! - cigarrer, så jag ligger säkert på drygt 700 iallafall!
Dagen idag, firades med en Bolivar Petit Corona (2003:a) som Salberto skickat mig. Tack S. om du skulle se detta!
B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Lycka till B!
Och grattis till en 40-års kris! Vissa har ju redan lyckats skaffa sig en 45-års kris!
Skönt som själva fan att ha kommit upp i denna ålder!!
Hehehe! Jag har inte tänkt på det som en 40-årskris, utan snarare mer som "nu-är-jag-stor-nu-kan-jag-röka-och-dricka-bäst-jag-vill!" Men visst kan det vara ett utslag av lite 40-årskrisande, men en himla bra kris isåfall!
B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!