Igår afton beslöt vi (D-gard, Brutus, Axyz & undertecknad) att försöka riva av en pubherf med lite jämnare mellanrum. Så: lördagen den 10 september möts vi kl 13 på Jensens Bøfhus vid Juneporten för en köttbit till lunch, följt av kaffe med valfria avecer och cigarrer på Bishop Arms uteservering.
Väl mött!
B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Till följd av en begravning i släkten tvingas jag omprioritera den dagen (10 sept) och måste alltså utebli.
Brutus och Domnegard är dock fortfarande "på" vad jag vet. Hoppas fler i trakten av Jönköping kan hoppa på; tror det skulle vara trevligt med regelbundna smcs-herfar på ex.vis Bishops.
B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Ja, iom att det ser ut som att det endast är undertecknad som är tillgänglig för lite puffande på lördag, så undrar jag om det kanske ska puffas lite någon annanstans i krokarna där man är välkommen?
Jag är hemma själv med 2 av barnen, så jag kommer att puffa på kvällen sen när dom somnat, runt 19-20 tiden. Sen är de fritt fram för sprit och cigarrer.
Fast de kanske är lite långt att köra till Hok, går även att lösa övernattning om så önskas. (tips, är ju att ta med sig något varmt att ha på sig, då jag puffar på altanen.)
kent wrote:Jag är hemma själv med 2 av barnen, så jag kommer att puffa på kvällen sen när dom somnat, runt 19-20 tiden. Sen är de fritt fram för sprit och cigarrer.
Fast de kanske är lite långt att köra till Hok, går även att lösa övernattning om så önskas. (tips, är ju att ta med sig något varmt att ha på sig, då jag puffar på altanen.)
Jo, men det där låter väl inte så tokigt. Hok går ju rätt fort att ta sig till, så det är ju inga konstigheter.
Tack för en trevlig kväll och trevligt sällskap igår. Särskilt tack till den allti liks generösa Kent för Monte Sublimesen (stavas det så ? ). Den var en upplevelse i sig att röka.
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.