Reglering av temperatur?
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
Reglering av temperatur?
Hur reglerar ni temperaturen så cigarrerna inte har för hög temp med mögel som resultat?
Re: Reglering av temperatur?
Framförallt under sommarmånaderna som nu är på väg!
Jag förvarar dem i ett rum som är mitt i huset. Det är isolerat och kommer upp i max 22 grader på sommaren. Håller fuktigheten inom acceptabla gränser också!
Om man inte kan hitta ett sånt rum är nog en A/C det bästa alternativet. Men om fuktigheten är 60-65 % så är tillfälliga temperaturtoppar nog inte ett stort problem. Mögel kräver hög fukt framför allt så det är fukten man bör ha bäst kontroll på!
Om man inte kan hitta ett sånt rum är nog en A/C det bästa alternativet. Men om fuktigheten är 60-65 % så är tillfälliga temperaturtoppar nog inte ett stort problem. Mögel kräver hög fukt framför allt så det är fukten man bör ha bäst kontroll på!
Helt rätt.
Har väldigt hög temperatur i min lägenhet så fort solen visar sig, så jag har en portabel ac som används hela året utom november-mars.
Lagringen ligger på 65% o temperaturen 22,5 året runt.
Har väldigt hög temperatur i min lägenhet så fort solen visar sig, så jag har en portabel ac som används hela året utom november-mars.
Lagringen ligger på 65% o temperaturen 22,5 året runt.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.

Tackar för svaren