Inspirerad av Ouch's Svullo-tittande så slog det mig att det kunde vara kul att veta vad ni andra konsumerar för kultur (för det gör ni väl?!Ouch wrote:Sommarens sista suck idag? Jag har försökt att jobba ifatt sjutton regniga helgdagar idag och såg, hammare och borrmaskin har gått varma. Just nu pausar jag med en fantastiskt god El Rey del Mundo Tainos -01 samtidigt som Svullo spexar på skärmen. Helt enkelt superläge! Den elake polisen!![]()
![]()

Den brittiska tidningen The Daily Telegraph kör just nu en följetong kallad Corduroy Mansions. Den är skriven av den rhodesisk-brittiske författaren Alexander McCall Smith (känd för bl.a. den i Botswana utspelandes Damernas detektivbyrå) och finns både att läsa och lyssna till på http://www.telegraph.co.uk/arts/main.jh ... tviewedbox.
Romanen handlar om de boende i huset Corduroy Mansions i Pimlico, London. Allting är - needless to say - very British!

Gör som jag: tänd en god cigarr, sätt er vid datorn, surfa in på Telegraph's hemsida och njut! Passa på att både lyssna till Andrew Sachs' (mest känd som Manuel i Fawlty Towers!) inlevelsefyllda och utsökta engelska samtidigt som du följer med i texten. Mycket nyttigt för din engelska.
Enjoy!
B