Städdag idag och garaget har tömts på allsköns bråte från forntiden. Mina ambitioner om att renovera mina gamla BMW från 60-talet har fått stryka på foten, och numera gäller bara mantrat: Njut av livet! Alltså städar jag bort det mesta av skiten. Apropå njutning så skall ju bilkörning också vara njutningsfullt, men en VW Golf är inte min grej, inte ens med 6:a, 192 hästar och fyrhjulsdrift. BMW är mitt favoritmärke! Eftersom jag varit utan BMW i ett par år nu så har suget vuxit sig starkt, ja så starkt att jag inte kunde stå emot längre. Förra helgen impulsköpte jag alltså en BMW. Blott 116 hk, 11 år gammal, importerad, lite halvdan i skicket, ja allt det där man inte vill ha i en BMW, men en Cabriolet!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nu väntar en låååång vinter, men sedan blir det lustfyllda resor i den nya herfmobilen!
Jag firar nu med ett glas Mackmyra Whisky och en Bolivar Coronas Gigantes -98. Cigarren är en fröjd att röka; från första blosset till det sista är den smocktjock av härlig jordighet och en syrlig fruktighet. Helt fantastisk!