Varmt tack för alla cigarrer ni lämnade här hos mig idag på e.m.
Om ni har möjlighet att pm:a mig en liten rad med vad ni gav mig så vore jag jättetacksam. Bl.a. lämnade Kent och nå'n annan en gördellös cigarr i midjefaçon (torpedo eller belicoso för alla er andra! ) som ser intressant ut. Men vad är det??
B
Edit: Vid närmare besiktning fann jag inte mindre än tre mystiska cigarrer, och de är snarare pyramide (men likafullt midjefaçon på svenska) och de luktar lite nikaraguanskt...
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Jaha, kan det vara Mellgren-cigarrer?! Intressant, men då var ju min nikaragua-gissning med all sannolikhet korrekt!
Hittade dessutom en Luis Martinez; ett märke som tydligen grundades på Kuba på 1800-talet, men som nu görs i Nikaragua. Och Kents US Marine Corps-cigarr går verkligen inte av för hackor! Två stycken El Noo; helt okända för mig, men säkert en intressant ny bekantskap! Och en LFD med mejselspets! De' ä' go'a!
B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!