Grattistråden!
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
Sv: Grattistråden!
"Halvjämnt" minsann. Beklagar att ett år till har gått Joppe, eller grattis som de flesta brukar säga 

Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.

- Janne Gbg
- Hederssmålänning
Grattis Joppe 

"Jag tycker om att sjunga och jag tycker om whisky. De flesta hör nog mig hellre dricka whisky" George Burns
Från 08bolmers forum "allmänt" och tråden "Grattis Joppe".
Stort tack för all uppmärksamhet mina vänner! Har en av de mest annorlunda födelsedagarna någonsin, blev väckt 00:04 av att vattnet gick (för er som ej vet så väntar vi barn nr.2). Kommenderad till BB och sedan hem igen, vid 10 tiden BB igen och hem... "you have now entered the twilightzone" eller vad vad det det hette när dagarna bli evighetslånga...
Så nu sitter vi hemma och bara väntar... barn 1 skall snart i säng och då tänkte jag om allt är lugnt sätta mig med en cigarr dagen till ära. Har inte riktigt bestämt mig ännu men tror jag har en XXXXX i en gömma som får avsluta dagen. Och vad är då detta? Jo, den som gissar rätt får själv en likandan hemskickad med lite annat bonus! För rätt svar gäller rätt märke och format.
En gissning per skalle och halvtimme, då vi kan fly fältet illa kvickt så kan de dra ut på tiden att rätt svar avslöjas, men den som väntar på något gott!!!
OBS!!!! GISSNINGARNA SKER PÅ 08bolmers.se/forum !!!OBS!!!!
/Joppe
Stort tack för all uppmärksamhet mina vänner! Har en av de mest annorlunda födelsedagarna någonsin, blev väckt 00:04 av att vattnet gick (för er som ej vet så väntar vi barn nr.2). Kommenderad till BB och sedan hem igen, vid 10 tiden BB igen och hem... "you have now entered the twilightzone" eller vad vad det det hette när dagarna bli evighetslånga...
Så nu sitter vi hemma och bara väntar... barn 1 skall snart i säng och då tänkte jag om allt är lugnt sätta mig med en cigarr dagen till ära. Har inte riktigt bestämt mig ännu men tror jag har en XXXXX i en gömma som får avsluta dagen. Och vad är då detta? Jo, den som gissar rätt får själv en likandan hemskickad med lite annat bonus! För rätt svar gäller rätt märke och format.
En gissning per skalle och halvtimme, då vi kan fly fältet illa kvickt så kan de dra ut på tiden att rätt svar avslöjas, men den som väntar på något gott!!!
OBS!!!! GISSNINGARNA SKER PÅ 08bolmers.se/forum !!!OBS!!!!
/Joppe
Hahaha, häftig tävling, Joppe! 

- lars@08bolmers.se
- Blivande hederssmålänning
Jag noterar så här på morgonkvisten att forumets Härold och Marskalk fyller år idag och framför mina hjärtliga gratulationer.
Stort grattis på födelsedagen Bukfacon!
/Lars
08Bolmers
Stort grattis på födelsedagen Bukfacon!
/Lars
08Bolmers
Stort grattis broder Bukis! Om vägarna idag går förbi N-köping så sväng förbi så bjuds det gotta i butiken.
/Joppe
/Joppe
Ett stort Grattis till dig, Bukfacon! 

- RockHolger
- Blivande hederssmålänning
Stort grattis till hedersmannen Bukis 

Cigarren sysselsätter både händer och mun. Därigenom har jag många gånger undgått frestelsen att antingen strypa eller bita folk som har irriterat mig"
- Janne Gbg
- Hederssmålänning
Grattis broder
"Jag tycker om att sjunga och jag tycker om whisky. De flesta hör nog mig hellre dricka whisky" George Burns
Grattis
Leffe

Leffe
- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
Tack skall ni ha gubbar!
Idag har det bli'tt:
*Winston Churchill Chequers. En gåva av Janne i Gbg. Förvånande god!
*Örnen; av Joppe såklart! Mycket saknad i Sw. Match's sortiment...
*El Rey del Mundo Grandes de España. Från Leffe! Sannolikt en av de bästa havannacigarrer jag rökt!
Undrar om jag inte hinner med en till?!
Samtliga nedsköljda med Doppsko (punsch+brandy) och med flit valda bland erhållna gåvocigarrer! Tack!
Förvisso har jag försummat SmCS.se under våren och sommaren; men har riktat mina cigarrskriverier i annan (egen) riktning. Jag håller nämligen på att skriva en cigarrbok och hoppas ha den klar innan nyår. Ber om tillgift och överseende!
Nu dras det till Göteborg & Fredrikshamn med barnen några dagar. Hoppas få tillfälle till en cigarr i sällskap med bröderna därstädes!
B
Idag har det bli'tt:
*Winston Churchill Chequers. En gåva av Janne i Gbg. Förvånande god!
*Örnen; av Joppe såklart! Mycket saknad i Sw. Match's sortiment...

*El Rey del Mundo Grandes de España. Från Leffe! Sannolikt en av de bästa havannacigarrer jag rökt!
Undrar om jag inte hinner med en till?!

Samtliga nedsköljda med Doppsko (punsch+brandy) och med flit valda bland erhållna gåvocigarrer! Tack!

Förvisso har jag försummat SmCS.se under våren och sommaren; men har riktat mina cigarrskriverier i annan (egen) riktning. Jag håller nämligen på att skriva en cigarrbok och hoppas ha den klar innan nyår. Ber om tillgift och överseende!
Nu dras det till Göteborg & Fredrikshamn med barnen några dagar. Hoppas få tillfälle till en cigarr i sällskap med bröderna därstädes!

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Jättegrattis Dan-Erik.
Saknar dina inlägg här på forumet.
Och hör av dej när du är i stan.
Och hatbra / Lasse

Saknar dina inlägg här på forumet.
Och hör av dej när du är i stan.
Och hatbra / Lasse
- Wagnerian
- Hederssmålänning
Ett senkommet (lever efter min tid på sommaren
) men desto större GRATTIS i efterskott Broder B (D-E)
Skön cigarrskörd å bemerkelsedagen glädjer att se!!
Lycka till med cigarrboken - Årets julklapp?(!)....
Wagnermannen

Skön cigarrskörd å bemerkelsedagen glädjer att se!!

Lycka till med cigarrboken - Årets julklapp?(!)....

Wagnermannen

Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
Ett för sent jätte Grattis till dig Bukis. Hurra Hurra.
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
Grattis, Omega. Jag behöver väl inte mana till puffning av extra god cigarr?