In the Loop (Komedi som likt Snatch o Lock Stock and Two Smoking Barrels hoppar i vilt tempo - helt underbart [Dock inga andra likheter]): http://www.imdb.com/title/tt1226774/
RocknRolla (Bra film i allmänhet, action-crime-comedy, ser fram emot en uppföljare som man gavs intryck av att skulle komma...): http://www.imdb.com/title/tt1032755/
Ouch wrote:
Du behöver inte säga mer till mig i alla fall...en av mina all-time favorites!
Du är min kompis Kjelleman!
Alla Jean-Pierre Jeunet filmer är intressanta ...och j-t skruvade! Alien 4, den som inte kände till honom innan fattade nog inte ett skvatt.
Jag instämmer i allt du säger, Peter. vad heter den nu, La cité des enfants perdus? med Ron Perlman. Bara så häftig!!! Jeunets känsla för rollsättning, färgsättning och rekvisita är otrolig!
Ouch wrote:
Jag instämmer i allt du säger, Peter. vad heter den nu, La cité des enfants perdus? med Ron Perlman. Bara så häftig!!! Jeunets känsla för rollsättning, färgsättning och rekvisita är otrolig!
"Dom förlorade barnens ö" tror jag att den hette, mycket mörk och skum, såklart!
Ron Perleman är en kul typ, sett HellBoy? Där röker han ständigt cigarr.
Ouch wrote:
"Dom förlorade barnens ö" tror jag att den hette, mycket mörk och skum, såklart!
Ron Perleman är en kul typ, sett HellBoy? Där röker han ständigt cigarr.
Äh, jag övade på min franska bara...
Självklart har jag sett Hellboy! Ron Perlman är förresten helt otrolig i Rosens Namn...bästa prestationen i den filmen!
Hellboys kommentar "I'm fireproof" medans han puffar på en cigarr är underbar - liksom filmen i övrigt.
Tropa de Elite rekommenderar jag också - mycket bra!
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Vabbar idag och tittar på Che - Argentinaren. Så mycket cigarrpuffande det varit de första 20 minuterna är antagligen mer än alla andra filmer tillsammans!! Benitio Del Toro gör ett mycket bra jobb som Che hittills!!
Var just på bio och såg Tarantinos "inglorious Basterds" (sic) WWII action i western stil.
Superb dialog och sedvanlig Tarantino-twist på storyn.
Heder åt Brad Pitt att göra en sådan parodisk roll
Bäst var Cristoph Waltz som SS officeren Hans Landa!
Glodde på Guy Richies nya i natt. Rock´n´Rolla. Har man sett Snatch och Lock Stock and two smokin barrels och gillat dom gillar man definitivt denna! Nu är det dags för "In the electric mist" Man blir skadad när man köpt ny TV
Härelind: Ja, behöver jag säga att jag verkligen gillade Rock´n´Rolla
razzel: 3.2 av 10 på IMDb.com (om än bara 36 röster, men brukar oftast börja högre än vad det landar på senare då större andel av "familjen" av filmskaparna är de som sätter de första rösterna) gör att jag inte vill offra tiden att se den, tar hellre en cigarr då
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.