Äntligen lite plats för njutning
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
Äntligen lite plats för njutning
Har ett litet garage intill huset som alltid har varit som en nagel i ögat!!
FRUKTANSVÄRD oreda hela tiden och när man äntligen får tummen ur o städar ur det på våren så nog fan har man fyllt upp det tills bilen ska ställas in till vintern.
Men nu har det hänt, jag och bror har äntligen kombinerat garage med herfplats.
Några burkar färg för 127kr och lite nya hyllor har gjort hela stället nästan lite mysigt.
Dator och stereo och darttavla är ju såklart ett måste, och en biltema universal bilkylarfläkt ser till så att röken förpassas (dock lite för litet hål i väggen) men det ska lösas, samt en superb värmefläkt (tack Daniel)
Bifogar lite bilder under byggets gång.
FRUKTANSVÄRD oreda hela tiden och när man äntligen får tummen ur o städar ur det på våren så nog fan har man fyllt upp det tills bilen ska ställas in till vintern.
Men nu har det hänt, jag och bror har äntligen kombinerat garage med herfplats.
Några burkar färg för 127kr och lite nya hyllor har gjort hela stället nästan lite mysigt.
Dator och stereo och darttavla är ju såklart ett måste, och en biltema universal bilkylarfläkt ser till så att röken förpassas (dock lite för litet hål i väggen) men det ska lösas, samt en superb värmefläkt (tack Daniel)
Bifogar lite bilder under byggets gång.
Never trust a smiling nurse
Sv: Äntligen lite plats för njutning
Fy f---n va nice
Leffe

Leffe
- Magnus (Gävle)
- Hederssmålänning
Lysande! Gratulerar!
Vi i Gävle-Sandvikenbolmarfalangen hänger ju i ett liknande kyffe hos Dazeswe när kylan blir som värst. Problemet är inte att vädra ut röken, utan att behålla värmen... Det är lätt att skaffa en kraftig frånluft, men svårt att värma upp ny luft tillräckligt snabbt. Men det är å andra sidan när vi är sex sju stycken som det blir jobbigt. Är man två är det finfint.
Vi i Gävle-Sandvikenbolmarfalangen hänger ju i ett liknande kyffe hos Dazeswe när kylan blir som värst. Problemet är inte att vädra ut röken, utan att behålla värmen... Det är lätt att skaffa en kraftig frånluft, men svårt att värma upp ny luft tillräckligt snabbt. Men det är å andra sidan när vi är sex sju stycken som det blir jobbigt. Är man två är det finfint.
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
- COJ
- Förste Hederssmålänning
NICE! 

COJ
"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
- Härelind
- CZigarist
Riktigt najs! Så skönt att kunna sitta inne och röka.
Jag ska oxå ut och foto mitt herfgarage!
Jag ska oxå ut och foto mitt herfgarage!
- Wagnerian
- Hederssmålänning
Herfgarage is the shit
Gratulerar till möjligheten att "varmröka" cigarrer i vinter
Wagnermannen

Gratulerar till möjligheten att "varmröka" cigarrer i vinter

Wagnermannen

Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
Underbart läckert !!!
Hat / Lasse

Hat / Lasse
Fan äre int' han optimus jag ser med mitt norra öga?
Ser bra ut..

Ser bra ut..
Redan Sh@l10?!
!

Bra jobbat
, snyggt!!!
Jag missade invigningspuffandet, men jag lovar dyka upp snart!
Ditt norra öga sviker dig inte Hool, det är helt rätt att det är ][OpTiMuS][ som syns på bild (jag som trodde det var omöjligt, att det bara skulle bli svart när man försökte fånga honom på bild
)

Jag missade invigningspuffandet, men jag lovar dyka upp snart!

Ditt norra öga sviker dig inte Hool, det är helt rätt att det är ][OpTiMuS][ som syns på bild (jag som trodde det var omöjligt, att det bara skulle bli svart när man försökte fånga honom på bild

Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.

- ][OpTiMuS][
- Flaggman
Det är rätt jävla jobbigt att dra ut den jättetumme som brorsan satt på tvären i röven.
Men när den väl är ute så jävlar händer det grejer.
Har aldrig haft svarta arbetskläder så dom arbetskläder är det jag får ta tyvärr. Kanske hade gått och fixa i photoshop men orka.....
Jag gillar ditt norra öga HooL ...... lite Sauron varning på dig. Du ser ju allt

Men när den väl är ute så jävlar händer det grejer.
Har aldrig haft svarta arbetskläder så dom arbetskläder är det jag får ta tyvärr. Kanske hade gått och fixa i photoshop men orka.....
Jag gillar ditt norra öga HooL ...... lite Sauron varning på dig. Du ser ju allt

“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!”
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
- Bukfaçon
- Härold & Lexikograf
Oj, det såg inte jag, att Optimus var i blåkläder! Men den däringa askkoppen (den såg jag!) ni har, vad är det för en typ? Stinky med urtag för pipa?
Herfgarage verkar vara på modet i år - bra jobbat bröderna Nike+Optimus!
B

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Riktigt schysst rökrum, Nike! Det blir gott att ha i vinter. Den där fläkten ser också väldigt kapabel ut... 

-
- Blivande hederssmålänning
Nu blir jag sugen på att gå och städa garaget. Ett problem jag bör lösa är att vi har stolsdynor o dyl i garaget och min bättre hälft är rädd att dessa skall ta lukt. Har ni garage herfare några sådana problem?
Har puffat några garrar i garaget för att demonstrera för hustrun att lukten försvinner vid ventilation och faktiskt har hon sänkt garden lite.
Har puffat några garrar i garaget för att demonstrera för hustrun att lukten försvinner vid ventilation och faktiskt har hon sänkt garden lite.

-
Ivrigt påhejjande!!!!!Uffe i Uppsala wrote:Nu blir jag sugen på att gå och städa garaget. Ett problem jag bör lösa är att vi har stolsdynor o dyl i garaget och min bättre hälft är rädd att dessa skall ta lukt. Har ni garage herfare några sådana problem?

Omega - som har bilen i garaget.....

Heheheh Det är en Edition Limitada ala IKEA som är ihopsvetsat.Bukfaçon wrote:Oj, det såg inte jag, att Optimus var i blåkläder! Men den däringa askkoppen (den såg jag!) ni har, vad är det för en typ? Stinky med urtag för pipa?![]()
B
Kanske inte lika sjysst finish som en riktig Stinky men den fyller sin funktion.
Har oxo dynor till stolarna men inga jättedyra sådana så jag tänker inte på det. De luktar väll ändo bara fis i vanliga fall ??Uffe i Uppsala wrote:Nu blir jag sugen på att gå och städa garaget. Ett problem jag bör lösa är att vi har stolsdynor o dyl i garaget och min bättre hälft är rädd att dessa skall ta lukt. Har ni garage herfare några sådana problem?

Visst blir det en viss doft i garaget men jag brukar låta fläkten stå på över natten när man puffat så man får ut det mesta, sen brukar det lukta mindre och mindre ju längre tid det står, sen köper jag hellre nya stolsdynor än att bygga ett 150 000 kr uterum där jag förmodligen inte kommer att få puffa i ändo .

Det är ju därför jag har städat och satt upp hyllor för att få in bilen ! eller???Omega wrote:Omega - som har bilen i garaget.....

Behöver bara skjuta in bordet mot väggen så får bilen plats

Har sina nackdelar med.. Pssst.. Du glömde tvätta händerna][OpTiMuS][ wrote: Jag gillar ditt norra öga HooL ...... lite Sauron varning på dig. Du ser ju allt

Redan Sh@l10?!
!

-
Ytterligare ett argument för min sak . TackarNike wrote:De luktar väll ändo bara fis i vanliga fall ??