Wagnerian wrote:Ellge wrote:Hur många Frank Zappa skall jag dra?
Skit samma, ta vad som helst från t.ex. Roxy, Apostrophy lr New York.
Bröder Brecker i högform på NY.
I övrigt försök hitta "The greatest jazz concert ever" inspelad i Massey Hall i Canada.
Charlie Parker, Dizzie Gillespie m.fl. Parker på plastsax, Selmern på panten.
Hatbra / Lasse
Jäjjemen är det ngt som ligger varmt om musik-hjärtat är det riktigt bra jazz (dvs nästan allt

) Glömde du Miles??
Menar du Randy o Michael Brecker, så är ju den senare "34th N Lex"-plattan riktigt svängig. Tror tom Sanborn (fö mitt smeknamn när jag spelade Barre-sax i Merckblecket - HHS studentorkester) är med och blåser på denna!!

Hörde dem på Jazzfestivalen för några år sedan - riktigt bra!!
Wagnermannen

Nix. Glömde inte Miles, men min första favorit på musikhimlen 14 år gammal var Parker.
Precis som många andra glin, så skulle man vara tvärs föräldrar och då var Parker perfekt. Och efter ett tag så insåg jag att han var grymt bra.
Ganska kul på skolan när alla tjôtade om Elvis eller Tommy och jag försynt undrade vad det var för kufar. Det fanns ju Charlie Parker.
Sen var ju Chucken och Rickard fan så mycket bättre. F.ö. namn som vi på västkusten anammat långt före Jerka.
Fast morsan gillade inte Parker nåt vidare. Där var det Gnesta

Kalle som gällde. M.fl. av samma sort. Solly Leffe.
Jag glömde inte Miles, men mycket av hans senaste utflippade musik var inte min grej direkt. Fast har en del viny som är kalas.
David S. i sina bästa stunder är riktigt bra och på vissa Al Jarraue (stavning ???) är han lysande. Inspirerad av Al kanske.
Annars är gammal Blues nåt som jag gärna lyssnar på. Hoppas ni inte missade Clintans grej om gamla blueslirare. Gick på Kunskapskanalen.
Professor Longhair, Dr. John m.fl. Listan är otroligt lång över LIRARE.
Nu skall Monica och jag övergå till var sin cigarr och lite whisky till detta.
Hatbra / Lasse